۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۱۳۴۲۲
ره پیک:

وظیفه شورای نگهبان صیانت از آرای مردم است

وظیفه شورای نگهبان صیانت از آرای مردم است
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان انتخابات را نشانه استقلال کشور دانست و گفت: وظیفه ما این است که از آرای مردم صیانت کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، ره‌پیک عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان روز یکشنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸ در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان سیستان و بلوچستان طی سخنانی درباره دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران گفت: یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی، استقلال است.

وی تعیین سرنوشت را یکی از نشانه‌های بارز مردم‌سالاری و از دستاورد‌های دیگر انقلاب برشمرد و یادآور شد: دشمنان نیز این مردم‌سالاری را هدف قرار داده‌اند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در ادامه حفظ نهاد‌های زیرساختی انقلاب اسلامی را وظیفه عموم مردم و مسئولین دانست و تأکید کرد: در اصل آخر قانون اساسی چند چیز اشاره شده که قابل بازنگری نیست که یکی اسلامی بودن انقلاب و دیگری اصل جمهوری بودن و اتکاء به آراء مردم است، زیرا جمهوریت و اسلامیت نظام قابل بازنگری نیست و از این به نام مردم‌سالاری دینی یاد می‌شود و این ویژگی باید دائماً تکرار شود و یکی از راه‌های تکرار آن انتخابات است.

ره‌پیک در ادامه بیان کرد: انتخابات کارکرد‌ها و آثار زیادی دارد و مهمترین اثر آن همان استقلال است که نشان می‌دهد ما خودمان سرنوشت خویش را تعیین می‌کنیم.
 
وی گفت: مردمی که احساس کنند رأی‌شان در سرنوشت‌شان اثر دارد از رأی‌شان دفاع و آنرا مطالبه می‌کنند و در صحنه سیاسی از استقلال کشور دفاع می‌کنند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان درباره ویژگی‌های انتخابات واقعی تصریح کرد: انتخابات واقعی، یعنی انتخاباتی که حق تعیین سرنوشت را محدود نمی‌کند، امنیت کشور را تضمین می‌کند، مشارکت و انسجام را تقویت می‌کند، بسیاری از حملات دشمن را دفع می‌کند و تهدیدی شکل نمی‌گیرد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در ادامه نظارت را از چند جهت همچون جلب اعتماد حائز اهمیت دانست و یادآور شد: خوشبختانه جمهوری اسلامی در این مورد تاکنون موفق بوده است.

ره‌پیک در بخش دیگری از سخنان خود درباره ویژگی‌های ناظرین اظهار داشت: ناظر باید اعتمادسازی کند و این یکی از کارکرد‌های شورای نگهبان است.

وی افزود: اگر در انتخابات کسی تشکیک کرد ناظر باید بتواند اعتمادسازی کند لذا تمام اعضای نظارت باید بی‌طرفانه، قانونمند و با عدالت و به دور از هیاهو انجام وظیفه نمایند.

دکتر ره‌پیک تأکید کرد: وظیفه شورای نگهبان به عنوان ناظر بر انتخابات این است که از آرای مردم صیانت کند.
 
در این مراسم که با حضور سرپرستان دفاتر شهرستان‌های استان و برخی مسئولین استانی از جمله معاون سیاسی استاندار، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری، مسئول دفتر امام جمعه برگزار شده بود، آقای میرعبدی به عنوان رئیس جدید دفتر استان نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان سیستان و بلوچستان معرفی و از خدمات آقای مجلسی سرپرست سابق این دفتر قدردانی شد./841/
حسین ثالث موید
ارسال نظرات