۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۱۳۴۴۶
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «جامعه شناسی در عرصه تبلیغ دینی» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «جامعه شناسی در عرصه تبلیغ دینی» منتشر شد
در این اثر، جامعه‌شناسی دین، از دیدگاه «دورکیم» که دارای دیدگاه سکولاریزم با نگاه مثبت به دین می‌باشد و «ابن‌سینا» که دارای نگاه وحیانی و قدسی به دین است بررسی کرده است.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «جامعه شناسی در عرصه تبلیغ دینی» اظهار داشت: جامعه‌شناسی دین، کارکرد و نقش دین در درون جامعه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی گفت: این اثر، این موضوع را از دیدگاه «دورکیم» که دارای دیدگاه سکولاریزم با نگاه مثبت به دین می‌باشد و «ابن‌سینا» که دارای نگاه وحیانی و قدسی به دین است را بررسی کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: شباهت‌ها و تفاوت‌های میان این دو دیدگاه را در سه فصل کاویده است: فصل اوّل و دوم به ترتیب به تبیین و تفسیر دین و جامعه از دیدگاه دورکیم و ابن‌سینا پرداخته و فصل سوم، شباهت‌ها و تفاوت‌های دیدگاه آنان را بیان می‌کند.

وی به معرفی کتاب «جامعه شناسی در عرصه تبلیغ دینی» پرداخت و افزود: این کتاب نوشته شمس الله مریجی و در انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسیده است.

پهلوانی افزود: کتاب «جامعه شناسی در عرصه تبلیغ دینی» با 285 صفحه به زبان فارسی منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./822/

مهدی فلاحی
ارسال نظرات