۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۴
کد خبر: ۶۱۳۴۵۸
ظریف:

گزینه ایران مقاومت در برابر هر گونه فشار است

گزینه ایران مقاومت در برابر هر گونه فشار است
وزیر خارجه با بیان این که گزینه ایران مقاومت در برابر هر گونه فشار است، گفت: دنبال تنش نیستیم اما اگر به ما تعرض شود در دفاع از خود تردید نمی کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌نیوز» تأکید کرد گزینه تهران، مقاومت در برابر هر گونه فشار است. 

وی گفت: گزینه ما مقاومت در برابر هر گونه فشار است؛ اما اگر آمریکا دنبال یک راه آبرومندانه برای خروج از این شرایط است راه حل وجود دارد.

ظریف همچنین تصریح کرد: دنبال تنش نیستیم اما اگر به ما تعرض شود در دفاع از خود تردید نمی کنیم.

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه رو آورده است. 

ظریف در مصاحبه‌ای با رسانه دولتی انگلیس، بی‌بی‌سی در روز دوشنبه هم گفت: «در صورت بروز جنگ در منطقه هیچ‌کس در امان نخواهد بود. ما به جنگ نیاز نداریم.»

جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند. 

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست. 

ایران تا کنون در دو مرحله از تعهدات خود ذیل این توافق کاسته است. 

محمد قمین
ارسال نظرات