۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۱۳۴۵۹
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

قرآن بهترین و بالاترین مرجع خداشناسی است

قرآن بهترین و بالاترین مرجع خداشناسی است
حجت الاسلام شاه فضل قرآن را بهترین و بالاترین مرجع خداشناسی دانست و گفت: به غیر از قرآن هیچ مرجعی برای معرفت الله وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل دوشنبه شب در تفسیر معرفت الله، گفت: در روایت می‌فرماید، معرفت الله بالاترین معرفت و دانش است و حتی بالاترین عمل معرفت الله است.

وی با اشاره به اینکه هیچ چیزی مقدم بر معرفت الله نیست، افزود: ابتدا باید معرفت خدا و رسول خدا و ائمه اطهار (ع) را کسب کرد تا در دامه بقیه امور ارزشمند را کسب کرد.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه قبل از هر عملی ابتدا باید معرفت الله خود را اصلاح کرد، گفت: این تفکر که برطرف کردن مشکلات انسان برای خدا زحمت است ناشی از ضعف معرفت الله در انسان است.

وی افزود: ادیان الهی زیادی است و هر یک از ادیان الهی دارای فرقه‌های متعددی است و در همه ادیان الهی که خدا را قبول دارند در معرفت الله با یکدیگر مشکل دارند و خدای هریک از فرقه‌ها با یکدیگر متفاوت است.

استاد حوزه علمیه گفت: معرفت الله در هرکس اشتباه باشد قطعا مسیر زندگی او نیز اشتباه است، از این رو هر یک از فرقه‌های آسمانی براساس معرفت اللهی که به آن عقیده دارند احکام خود را نوشته اند.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه انسان باید همیشه میزان صحت معرفت الله در خود را بررسی و ارزیابی کند، افزود: انسان باید خطورات ذهنی خود را درباره خدا اصلاح کند.

وی بهترین و بالاترین مرجع خداشناسی را قرآن دانست و اظهار داشت: بعد از قرآن هیچ مرجعی برای معرفت الله وجود ندارد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان به شکل گیری جریان اسلام رحمانی اشاره کرد و گفت: اسلام رحمانی مساوی با مسیحیت تبشیری است که هم اسلام رحمانی و هم مسیحیت تبشیری معتقد هستند خداوند مهربان است و کسی را عذاب نمی‌کند.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: در روایت است خداوند هم با خوف و هم با رجا است، بنابراین اگر خوف انسان زیاد و رجا او کم و یا برعکس آن باشد هر دو منحرف کننده است.

وی افزود: قرآن بهترین منبع شناخت معرفت الله است و خداوند خودش را در قرآن به زیبایی معرفی کرده است، ضمن اینکه در برخی روایات نیز خداوند خودش را به ما معرفی کرده است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان با اشاره به دو نوع معرفت الله ظاهری و معرفت باطنی، گفت: معرفت الله باطنی درجات متعددی دارد و نهایتی ندارد، اما هرکس در حد و توان خود باید به این معرفت برسد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات