۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۱۳۴۶۳
حجت الاسلام عبدوس تبیین کرد؛

ضرورت بهره گیری از آموزه های رضوی در زندگی

ضرورت بهره گیری از آموزه های رضوی در زندگی
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: دشمن شناسی، اخلاق، سهل گیری در معامله، پرهیز از اسراف و اقامه نماز به جماعت از آموزه های رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدوس، کارشناس مذهبی شب گذشته در جمع زائرن و مجاوران حرم مطهر رضوی در خصوص آموزه های رضوی به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به خلاصه ای از زندگی امام رضا(ع) گفت: نام حضرت علی و کنیه ایشان اباالحسن است، القاب متعددی از جمله صابر، رضی، وفی، فاضل و صدیق دارند و رضا معروفترین این القاب است، ایشان در سال 148 هجری در مدینه متولد و در سال 203 هجری در سن 55 سالگی در توس به شهادت رسیدند که دو سال و نیم از عمر مبارک خود را در خراسان و بقیه عمر را در مدینه بودند.

حجت الاسلام عبدوس افزود: حضرت ثامن الحجج(ع) در سن 35 سالگی به امامت رسیدند و به مدت 20 سال امامت داشتند و در سن 48 سالگی خدا امام جواد(ع) را به ایشان دادند.

کارشناس مذهبی دشمن شناسی امام رضا(ع) را از اولین آموزه های حضرت بیان و اظهار کرد: مأمون در بین 14 خلیفه اموی و 37 خلیفه عباسی از عالم ترین آن ها بود و با کارهای ظاهر فریب مانند اظهار به شیعه بودن، برگرداندن فدک به اهل بیت(ع) و شرکت در مراسم های مذهبی سعی در فریب مردم داشت اما امام رضا(ع) فریب کارهای مأمون را نخورد و می گفت:«مأمون بدترین دشمن زمان است.»

وی با تأکید از تأسی از سیره رضوی در دشمن شناسی، ابراز کرد: دشمن شناسی از مسأله روز ما است، امروز رییس جمهور آمریکا گاهی می گوید که خواهان پیشرفت ایران است و گاهی می گوید مردم ایران را دوست دارد که  خیلی ها فریب این تظاهر را خورده و می گویند که بیایید با استکبار همکاری کنیم تا مشکلات حل شود اما رهبری دشمن شناس است و می داند این ها همه فریب است.

حجت الاسلام عبدوس صداقت در زندگی را از دیگر آموزه های رضوی بیان و تصریح کرد: سوغات مشهد صداقت است باید آموزه های رضوی را  با خود سوغات ببریم، پدر و مادر در خانه صداقت داشته باشند تا فرزند آن ها این را بیاموزد.

سخنران حرم مطهر رضوی به دیگر آموزه های رضوی اشاره و ابراز کرد: اخلاق، سهل گیری در معامله، پرهیز از اسراف، اقامه نماز به جماعت و تعیین مزد کارگر و پرداخت به موقع به او از دیگر آموزه های رضوی است که باید با تأسی از سیره امام رضا(ع) آن ها را در زندگی به کار ببریم و سعی کنیم طوری زندگی کنیم که در قیامت امام رضا(ع) روی خود را از ما برنگرداند.

وی با اشاره به این سخن امام رضا(ع) فرمودند:«هر کسی دو رکعت نماز نزدیک قبر من بخواند، مستحق بخشش خدا می شود.» گفت: سعی کنید نماز را به جماعت بخوانید که هر رکعت نماز جماعت ثواب 2 هزار رکعت نماز فرادا را دارد همچنین در هنگام زیارت حضرت در نزدیک ضریح دو رکعت نماز زیارت بخوانید./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات