۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۱۳۴۷۰
حجت الاسلام حسین زاده بحرینی:

عملکرد برخی بانک‌ها تولیدکنندگان را مستاصل کرده است

عملکرد برخی بانک‌ها تولیدکنندگان را مستاصل کرده است
نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: مشکل اقتصاد ما این است که بانک‌ها که باید پشتوانه تولید و تولید کننده باشند، اما در این مسیر برخی از بانک‌ها درست عمل نمی‌کنند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان در جریان بررسی درخواست دو فوریت طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات‌گیرندگان به عنوان طراح این طرح اظهار داشت: این طرح قبلاً هم با همین کیفیت تصویب شد و رای ۹۴ درصد نمایندگان را داشت، اما پس از ارسال آن به شورای نگهبان به دلایلی به تصویب نهایی نرسید.

وی افزود: مشکل اقتصاد ما این است که بانک‌ها که باید پشتوانه تولید و تولید کننده باشند و در مسیر رونق تولید حرکت کنند؛ برخی عملکردشان به گونه‌ای است که تولید کنندگان را مستاصل کرده و بدهی بدهکار بانکی به دلیل نوع محاسبه سود و جرائم و قرارداد‌های متوالی که بسته می‌شود آنقدر زیاد می‌شود که امکان پرداخت ندارد.

وی ادامه داد: در نتیجه از یک طرف مردم و تولیدکنندگان به استیصال کشیده شدند و از طرفی امکان پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها وجود ندارد و بانک به صورت روزشمار سود و جریمه در نظر می‌گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با قفل شدن منابع بانکی امکان تزریق پول به واحد‌های تولیدی نیست و مردم هم در تنگنا قرار گرفتند. انباشت بدهی هم نتیجه نحوه محاسبه و قرارداد‌های متوالی است که روی آن انبار شده و باید برایش تدبیر کنیم که البته شورای فقهی بانک مرکزی برای آینده تدبیر کرده که این اتفاق نیفتد.

حجت الاسلام بحرینی با بیان این‌که ۹۰ درصد این طرح با بانک‌ها و بانک مرکزی مورد تفاهم است، گفت: با تصویب این طرح گره‌ای از مشکلات اقتصادی کشور باز شود. /۸۵۶/د102/ق
ارسال نظرات