۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۱۳۴۷۶
با حضور حجت الاسلام والمسلمین طائب؛

نشست تخصصی نماز و زکات ویژه روحانیان مستقر چهارمحال و بختیاری برگزار شد

نشست تخصصی نماز و زکات ویژه روحانیان مستقر چهارمحال و بختیاری برگزار شد
نشست تخصصی نماز و زکات ویژه روحانیان مستقر، طرح هجرت و مبلغان دینی چهارمحال و بختیاری، با حضور حجت الاسلام والمسلمین طائب در شهرکرد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نشست تخصصی نماز و زکات ویژه روحانیان مستقر، طرح هجرت و مبلغان دینی چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار در شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمهدی هاشمی، دبیر ستاد زکات استان چهارمحال و بختیاری در این نشست با اشاره به اینکه شورای زکات در همه روستا‌ها تشکیل شده است، گفت: بیشترین تأکید امروز بر این است که پرداخت زکات واجب را در بین مردم افزایش دهیم که به لطف الهی در این زمینه موفق بوده ایم.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم در مورد نماز خواندن و یا زکات دادن آیه‌ای بیان نشده مگر اینکه برای نماز خواندن از لفظ «اقامه» و برای زکات از لفظ «ایتا» یاد شده باشد، افزود: لفظ ایتا به معنای گرفتن زکات از مردم نیست بلکه مردم خودشان باید زکات را پرداخت کنند که لازمه این کار فرهنگ سازی است و این رسالت بر دوش مبلغین است که باید در صحنه باشند و این موضوع را بررسی کنند.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه در قرآن زکات واجب با تعبیر صدقه بیان شده است، افزود: باید هر کدام از موارد فقهی را در جای خود اجرا کنیم تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

دبیر ستاد زکات استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در امر زکات آسیب جدی داریم، خاطرنشان کرد: متأسفانه هر کمکی را از مردم می‌گیریم به عنوان زکات مستحبی ثبت می‌کنیم در حالی که انفاق، صدقه، ایثار، اطعام و ... هر کدام جای خود را دارند؛ این مفاهیم را باید برای مردم جا بیندازیم تا درک درستی از مفاهیم فقهی پیدا کنند و همه این موارد را به چشم زکات نبینند.

وی نقش روحانیان، ائمه جمعه و جماعات و رسانه‌ها را در زمینه فرهنگ سازی فریضه الهی زکات بسیار مؤثر دانست و افزود: به یقین اعلام فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه زکات، مردم را تشویق به پرداخت و مشارکت بیشتر در انجام این فریضه دینی خواهد کرد.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه احیای زکات نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد داشت، افزود: برنامه ریزی شده تا با فعالیت اثربخش در حوزه ترویج و جمع آوری زکات از منابع حاصل از این فریضه دینی در تأمین اقتصاد خانوار‌های نیازمند نقش بیشتری داشته باشیم./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات