۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۱۳۴۷۷
آیت الله مکارم شیرازی:

تشکیل حوزه های علمیه خواهران از ابتکارات ارزشمند حضرت امام است

تشکیل حوزه های علمیه خواهران از ابتکارات ارزشمند حضرت امام است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاسیس حوزه های علمیه خواهران را از ابتکارات ارزشمند حضرت امام دانست و بر لزوم توجه بیشتر مسؤولان به این حوزه ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، از فعالیت ها و اقدامات حوزه های خواهران و نیز تلاش های مدیر این مرکز تقدیر کرد.

این مرجع تقلید تشکیل حوزه های علمیه خواهران را از ابتکارات مهم و ارزشمند حضرت امام (ره) ذکر و تصریح کرد: از جمله ابداعات حضرت امام(ره) که سابقه نداشت، همین تشکیل حوزه های علمیه خواهران بود.

وی با اشاره به آمار ارائه شده از سوی مسؤولان حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: گرچه فعالیت حوزه علمیه خواهران در ابتدا به صورت محدود بود اما بحمدلله با گذشت زمان، امروز تعداد طلاب خواهر از صد هزار نفر نیز گذشته است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم توجه بیشتر مسؤولان حوزوی و غیر حوزوی به حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد و گفت: استقبال فوق العاده متقاضیان خواهر برای ورود به حوزه های علمیه که در مواردی بر استقبال برادران پیشی می گیرد، حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: مسؤولان حوزوی و غیر حوزوی باید برای حوزه های علمیه‌ خواهران اهمیت فوق العاده ای قائل شوند.

تشکیل حوزه های علمیه خواهران از ابتکارات ارزشمند حضرت امام است

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز خواهران بیشتر از سوی مفسدان و دشمنان در معرض تهاجم هستند، گفت: خواهران نقش بسیار مهمی در جامعه اسلامی دارند، یکی از این موضوعات مساله حجاب است که اگر حمایت از این اصل توسط خواهران صورت گیرد مؤثرتر است.

وی نقش خواهران طلبه را در کاهش معضلات اجتماعی مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از این موضوعات مساله طلاق و متلاشی شدن خانواده ها است که در مواردی به سوء رفتار دختران و خواهران برمی گردد و طبیعتا خواهران بهتر می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز کرد: موضوع دیگر مساله مهریه است که با تمام اصلاحات صورت گرفته، همچنان عده ای گرفتار و دچار مشکل هستند و با فعالیت تبلیغی خواهران این مشکل نیز به حداقل خواهد رسید. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات