۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۱۳۴۷۸
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مطرح کرد؛

تحصیل بانوانی از ملیت های مختلف در حوزه های علمیه کشور

تحصیل بانوانی از ملیت های مختلف در حوزه های علمیه کشور
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: تعدادی از بانوان خارجی برای تحصیل از کشورها و ملیت‌های مختلف در حوزه های علمیه کشور حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور در اجلاس مؤسسین، هیأت امناء و مدیران حوزه علمیه خواهران استان در بوشهر اظهار داشت: حوزه جریانی است که قرن‌ها فعال بوده اما حوزه علمیه خواهران مولود انقلاب است.

تحصیل 170 هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ابراز کرد: بعد از گذشت 23 سال از تشکیل مدیریت حوزه ، حوزه‌های علمیه به دو بخش خواهران و برادران با مدیریت مجزا تقسیم شد و هم‌اکنون 170 هزار طلبه خواهر مشغول به تحصیل هستند و تعداد 100 هزار طلبه از حوزه علمیه خواهران فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه غالب طلبه‌های خواهر در سطح دو یعنی لیسانس مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: تعدادی از بانوان طلبه در زمینهٔ زبان‌های خارجی فعال هستند و حتی به خارج از کشور هم اعزام می‌شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: این ارتباط دوسویه است به‌گونه‌ای که تعدادی از بانوان خارجی برای تحصیل و تعلیم درس‌های حوزوی از کشورها و ملیت‌های مختلف در جامعه الزهرا حضور دارند.

11 مدرسه علمیه در استان فعال هستند
زهرا یوسفی نیز در این اجلاس با اشاره به وجود 11 مدرسه علمیه خواهران در استان، اظهار داشت: در این مدارس تاکنون تعداد یک‌هزار و 765 طلبه تحصیل‌کرده‌اند که از این تعداد 551 طلبه فارغ‌التحصیل و یک‌هزار و 214 طلبه در حال تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: از میان خواهران طلبه، 80 حافظ قرآن ، 170 قاری قرآن ، 380 مبلغ قرآن و 300 پژوهشگر قرآنی داریم و 110 نفر از این طلبه‌ها به صورت جهادی در مدارس استان به‌عنوان مشاور فعالیت دارند.

در این اجلاس از حسین عاشوری واقف اهل اهرم تنگستان که منزل مسکونی‌اش را پس از درگذشت فرزندش به حوزه علمیه خواهران اهدا کرده بود و همچنین از مؤسسین، هیئت امناء، مدیران و جمعی از خیرین مدارس علمیه خواهران تجلیل شد.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات