۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۱۳۴۸۹
حجت الاسلام حسینی:

تحصیل و تهذیب طلبه لازمه پیمودن رسالت طلبگی است

تحصیل و تهذیب طلبه لازمه پیمودن رسالت طلبگی است
استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر توجه طلاب به تحصیل، تهذیب و تربیت اخلاقی، گفت: این موارد لازمه موفقیت طلبگی و ماندگاری در حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدحبیب الله حسینی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در مراسم میثاق طلبگی که به میزبانی مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز برگزار شد، گفت: طلاب باید فرصت تحصیل در حوزه را قدر بدانند.

وی تحصیل در حوزه علمیه را فرصتی طلایی خواند و افزود: طلاب باید از فرصت هایی که در اختیار دارند نهایت بهره مندی را ببرند تا بتوانند به اهدافی که برای ورود به حوزه داشته اند، برسند.

حجت الاسلام حسینی به شیوه های جذب طلبه در حوزه علمیه اشاره کرد و عنوان داشت: در کنار دارا بودن شرایط علمی، یکی از معیارهای پذیرش اخلاق است، طلبه همواره در کنار فراگیری علوم دینی باید در زمینه ارتقای اخلاق و کسب معارف اخلاقی در تلاش باشد.

وی با بیان اینکه در کنار اهمیت پذیرش طلبه در حوزه این افراد باید تلاش کنند در حوزه باقی بمانند، گفت: لازمه این مهم کسب معارف علمی و حوزوی، ارتقای اخلاق و تلاش برای انجام رسالت طلبگی است.

سختی های راه مانع رسیدن طلاب به هدف نشود

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: طلبه باید جایگاهی که در حوزه دارد را با تحصیل، تهذیب و تربیت بعد علمی و اخلاقی خویش حفظ کند و با شکوفایی و رشد استعدادها بتواند به عنوان یک مبلغ دین بین مردم حضور یابد.

وی رسالت طلبه را سنگین خواند و اظهار داشت: نباید سختی راه مانع از رسیدن به هدف شود، جوانی که جایگاه طلبگی را انتخاب می کند باید الگوی جوانان در جامعه باشد و با الگوگیری از علمای جهان اسلام و تربیت‌شدگان مکتب اهل‌بیت(ع) مسیر طلبگی را ادامه دهد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: طلاب با کسب علوم دینی و دست یافتن به جایگاه های علمی در حوزه باید همچون علمای بزرگ حوزه بدرخشند و در آینده جامعه نقش آفرینی کنند./9451/پ203/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات