۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۱۳۴۹۱
حجت الاسلام والمسلمین محمدیان:

حوزه علمیه خواهران از مهم‌ترین بخش‌های مهندسی کلان فرهنگی کشور است

حوزه علمیه خواهران از مهم‌ترین بخش‌های مهندسی کلان فرهنگی کشور است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در مهندسی کلان فرهنگی کشور مجموعه حوزه‌های علمیه خواهران از مهم‌ترین بخش‌ها است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در دیدار با مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران که ظهر امروز در این مرکز برگزار شد بیان کرد: امیدوارم که بتوانیم در این جایگاه پشتیبانی خوبی از حوزه‌های علمیه داشته باشم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه امور مربوط به بانوان از ظرفیت‌های بزرگ نظام است افزود: حاشیه‌ای نگاه کردن به مسئله زنان یک آفت بزرگ است.

وی با بیان اینکه در مهندسی کلان فرهنگی کشور مجموعه حوزه‌های علمیه خواهران از مهم‌ترین بخش‌ها است تصریح کرد: تمام آمارها نشان دهنده این است که زنان در بخش فرهنگی تاثیر بسیار بیشتری نسبت به مردان دارند اما متأسفانه کمتر به این امر پرداخته شده و در عرصه فرهنگی سهم کافی به آن اختصاص پیدا نکرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه بخش اصلی آسیب‌های اجتماعی به مسائل مربوط به زنان بر می‌گردد تشریح کرد: مسائل مربوط به بانوان یکی از ۵ برنامه‌ اصلی دشمنان جمهوری اسلامی برای مقابله با نظام است و نقش حوزه‌های علمیه خواهران در این عرصه باید پررنگ‌تر از گذشته باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید برای خروجی حوزه‌های علمیه برنامه‌ریزی خوبی انجام شود بیان کرد: اینکه بگوییم تربیت خواهران طلبه تنها برای تربیت خواهران و مادرانی خوب و مومنه باشد هدف بسیار پایینی است.

وی با ابراز رضایت از محول کردن مسئولیت‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به بانوان گفت: باید تمام کارهای مربوط به زنان به بانوان واگذار شوند، واگذاری کارهای مدیریتی بانوان به مردان سبب تضعیف سطح بانوان می‌شود.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور بیان کرد: سرعت رشد کمی در بیست سال گذشته بسیار زیاد بوده است و ما اکنون نسبت به توسعه کیفی حوزه‌های علمیه خواهران اقدام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید زمینه کنشگری خواهران در عرصه فرهنگی و اجتماعی فراهم شود اظهار کرد: فعالان فرهنگی حوزه علمیه خواهران باید در میدان حضور پیدا کنند اما ما با مشکلات مالی مواجه هستیم و این در حالی است که متأسفانه برخی نهادهای فرهنگی نسبت به نقش خود غافل شده‌اند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات