۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۱۳۵۰۸
کارشناس سوری مسائل راهبردی:

خیزش عشایر عرب تحولی راهبردی در مقابله با قدرت‌های استکباری است

خیزش عشایر عرب تحولی راهبردی در مقابله با قدرت‌های استکباری است
کارشناس سوری مسائل راهبردی بیان داشت: خیزش عشایر عرب حاصل پیروزی ها و دستاوردهای محور مقاومت که به تحولی راهبردی برای مقابله با قدرت‌های استکباری تبدیل شده است.

«علی مقصود» کارشناس مسائل راهبردی در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به خیزش عشایر سوریه در مقابل اشغالگری آمریکایی سعودی در شرق این کشور، بیان داشت: خیزش عشایر عرب به تحولی راهبردی در منطقه تبدیل شده که عرش آل سعود را به لرزه درآورده است و این تحول در پی پیروزی هایی است که جبهه مقاومت در میدان های جنگ رقم زد.

این کارشناس سوری و رییس تحریریه نشریه «الرابطة» خاطر نشان ساخت: خیزش عشایر چه در سوریه و چه در یمن، در مقابل تجاوز قدرت های استکباری علیه ملت های عربی صورت می گیرد. این خیزش حاصل پیروزی ها و دستاوردهایی است که محور مقاومت با به چالش کشاندن استکبار  و تحمیل شکست به پروژه آمریکایی صهیونیستی در منطقه رقم می زند.

علی مقصود ادامه داد: اساس خیزش و انتفاضه عشایر عرب، روحی است که محور مقاومت به رهبری ایران در منطقه به این عشایر دمیده است تا مانع تجاوز به عزت و کرامت ملت های یمن، سوریه و دیگر ملت های عربی شود.

گفتنی است که اخیرا «نواف طراد الملحم» از شیوخ عشایر سوریه و دبیر کل حزب «الشعب» این کشور در واکنش به تحرکات آل سعود در شرق این کشور تأکید کرد که عشایر و شیوخ آنها، با هر توطئه‌ای که سوریه را هدف قرار دهد و در راستای تجزیه آن باشد، مقابله خواهد کرد.

در این میان قبایل و عشایر در شمال یمن نیز بر اتحاد با ارتش و کمیته های مردمی تأکید کرده اند و خواستار مقابله با جنایت های آل سعود علیه ملت این کشور شده اند./983/ب

ارسال نظرات