۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۱۳۵۳۸
امام جمعه آران و بیدگل:

حج آیینی عبادی سیاسی و جلوه اقتدار امت اسلامی است

حج آیینی عبادی سیاسی و جلوه اقتدار امت اسلامی است
حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه حج آیینی عبادی سیاسی و جلوه اقتدار امت اسلامی است، گفت: امروز استکبار جهانی از وحدت جامعه اسلامی و بیداری امت اسلام واهمه دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید محمد موسوی پیش از ظهر امروز در جمع زائران بیت الله الحرام شهرستان آران و بیدگل در شبستان آیه الله عاملی حرم مطهر هلال بن علی (ع) این شهرستان، گفت: حج آیینی عبادی سیاسی و جلوه اقتدار امت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امروز استکبار جهانی از وحدت جامعه اسلامی و بیداری امت اسلام واهمه دارد، افزود: حج این فریضه عظیم الهی به شرطی نمود عینی اتحاد اسلام است که انجام کامل اعمال و مناسک آن به ویژه برائت از مشرکین بتواند راهگشا و سبب برکات فروان برای مسلمانان جهان باشد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه خطاب به زائران گفت: فرصت ارزشمند زیارت قبور مطهر پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت(ع) و عبادت در بیت الله الحرام را قدر بدانید و از لحظه به لحظه آن برای تقرب به ذات اقدس الهی استفاده کنید که فرصت‌ها مانند ابر می‌گذرد و از دست دادن آن موجب خسران فروان است.

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه هر یک از شما زائران نماینده چندین شهید از شهرستان آران و بیدگل هستید و رفتار شما زیر ذره بین است، اظهار داشت: وظیفه شما سنگین است و باید تلاش کنید نماینده شایسته‌ای برای شهدا و ایران اسلامی باشید.

شایان ذکر است، امسال بیش از ۶۶۰ زائر از شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به حج اعزام می‌شوند که از این تعداد ۳۵۶ نفر زن و ۳۰۴ نفر مرد و ۲۵ نفر عوامل کاروان هستند که در بین زائران این دو شهرستان یک خانم ۸۹ ساله و یک خانم ۲۳ ساله سالمندترین و جوان‌ترین زائر هستند.

لازم به ذکر است، پرواز زائران خانه خدا از دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل تا نهم مرداد ماه انجام خواهد شد و از بین پنج کاروان کاشان چهار کاروان مدینه اول و یک کاروان مدینه دوم هستند./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات