۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۶۱۳۵۷۱
با حضور آیت الله حسینی بوشهری؛

نسخه جدید پایگاه اطلاع رسانی مرکز تحقیقات علمی خبرگان رونمایی شد

نسخه جدید پایگاه اطلاع رسانی مرکز تحقیقات علمی خبرگان رونمایی شد
مراسم رونمایی از نسخه جدید پایگاه اطلاع رسانی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی با حضور آیت الله حسینی بوشهری در دبیرخانه مجلس خبرگان در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از نسخه جدید پایگاه اطلاع رسانی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی امروز با حضور آیت الله حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه خبرگان، حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی از اعضای خبرگان و مسؤولان این مرکز در دبیرخانه مجلس خبرگان در قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام امین رضا عابدی نژاد قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی گفت: امروز در فضای رسانه ای دست برتر با کسی که به خوبی از این ظرفیت استفاده کند، پایگاه اطلاع رسانی مرکز تحقیقات بنا به اقتضائات روز نیاز به بازتولید و تحول در قالب و محتوا داشت تا ارتباط بهتری با مخاطب داشته و عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: برنامه های جامعی در مرکز تحقیقات تدوین شده است و تفاهم نامه خوبی با حوزه بسته شد و بر اساس ان مجموعه ای از اساتید برای ترویج و تبیین اندیشه ولایت به سراسر کشور اعزام می شوند، همچنین تفاهم نامه با صداوسیما در حال انعقاد است و باید مراحل اجرایی را طی کند.

حجت الاسلام عابدی نژاد اظهار داشت: در مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی یکی از مهم ترین مسائل تولید اندیشه مربوط به ولایت و حکومت اسلامی است تا از جامعه نخبگانی و فضای عمومی گره گشایی کند.

در ادامه آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به مسؤولیت های متوجه هیأت رییسه و دبیرخانه خبرگان ادامه داد: تبیین و معرفی فعالیت و عملکرد مجلس خبرگان و پاسخگویی به شبهات از وظایفی است که باید پیگیری شود و با برگزاری همایش ها، نشست ها، انتشار مجله و آموزش ها باید کارهایی را سامان داد که در جهت تبیین باشد.

وی  به فعالیت های مرکز تحقیقات علمی و دبیرخانه خبرگان اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از کارهای اساسی دبیرخانه انتشار مجله حکومت اسلامی در عرصه اندیشه سیاسی اسلام است، در مرکز تحقیقات علمی تفاهمی با حوزه داشتیم تا برای طلاب و اساتید دوره های آموزشی آشنایی با اندیشه سیاسی اسلام، حکومت اسلامی و ولایت فقیه برگزار شود و کتاب هایی برای حوزه و دانشگاه در این راستا نوشته شده است.

وی عنوان کرد: در زمینه پژوهش خروجی کارها باید تبدیل به کتاب های سودمند و ارزشمند شود، یکی از برنامه ها برگزاری کتاب سال مربوط به حکومت اسلامی و ولایت فقیه که فراخوان داده شود تا این مقوله منحصر در خبرگان نشود بلکه پژوهشگران دیگر نیز فعال باشند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در زمینه هیأت اندیشه ورز بخش قابل توجه کار این هیأت بر عهده دبیرخانه است و کارگروه های مختلفی در موضوعات دین و فرهنگ، حقوقی و قضایی، علوم و فناوری و سایر موضوعات در حال فعالیت هستند، از آغاز انقلاب اهدافی داشتیم و این هیأت باید بررسی کند که چه اندازه پیشرفت، پسرفت و توقف داشته ایم.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز رسانه حرف اول را در دنیا می زند و می تواند اهداف و برنامه ها را به مخاطب منتقل کند، گفت: دبیرخانه و مرکز تحقیقات باید سایت فعالی داشته باشد که کارهای پژوهشی و آموزشی و فعالیت دبیرخانه در معرض دید مخاطبان قرار گیرد و امیدواریم بتوانیم پیام خبرگان را منتقل کنیم.

وی افزود: تفاهم نامه مرکز تحقیقات علمی خبرگان  با صدا وسیما در روزهای آینده منعقد خواهد شد تا بتوانیم از ظرفیت رسانه ملی در جهت تبیین و فرهنگ سازی اندیشه ولایت فقیه و حکومت اسلامی و نقطه نظرات خبرگان استفاده کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: سند چشم انداز مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی کار ارزشمندی است و امیدواریم با نگاه جدید به خبرگان و مرکز علمی گلایه ای که در فضای جامعه مبنی بر عدم انعکاس فعالیت ها مطرح است حل شود، امیدواریم که رسانه ها به ما‌کمک کنند تا رسالت و مسؤولیت خبرگان را به نحو احسن انجام دهیم.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
حیفتون امد ادرس سایتشو لینک میدادید؟
http://www.rcipt.ir/
0
0