۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۱۳۵۹۲
سخنران حرم مطهر رضوی:

کلمه «ان شاءالله» از آموزه های رضوی است

کلمه «ان شاءالله» از آموزه های رضوی است
حجت الاسلام عبدوس گفت: ما باید با تأسی از حضرت رضا(ع) در انجام کارها مغرور نشده و کلمه إن شاءالله (اگر خدا بخواهد) را بگوییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدوس، سخنران حرم مطهر رضوی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران به  تأکید قرآن کریم در گفتن کلمه «إن شاءالله» اشاره و اظهار کرد: قبل از انجام همه کارها باید بگویید که اگر خداوند بخواهد.

وی با بیان این که کلمه ان شاءالله 6 بار در قرآن آمده است، اظهار کرد: در آیه 23 و 24 سوره کهف، آیه 70 سوره بقره، آیه 99 سوره یوسف، آیه 69 سوره کهف، آیه 27 سوره قصص و آیه 101 و 102 سوره صافات کلمه إن شاءالله از زبان دیگران آمده است همچنین در آیه 27 سوره فتح  این کلمه را خداوند خود فرموده است.

حجت الاسلام عبدوس با اشاره به آیه 88 سوره اعراف و آیه 29 سوره یونس، گفت: خداوند در این آیات نیز به قدرت و خواست الهی در کارها اشاره می کند.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان این که تکه کلام بزرگان دینی ما ان شاءالله بود، اظهار کرد: امام رضا(ع) بدون ان شاءالله هیچ چیزی نمی نوشتند و هیچ کلامی به زبان نمی آوردند، حضرت در همه نامه ها بعد از «بسم الله الرحمن الرحیم»، کلمه «إن شاءالله» را می نوشتند.

کارشناس مذهبی کلمه إن شاءالله را از آموزه های رضوی بیان و ابراز کرد: نکته مهم این است که قدرت و علم در دست خدا است بنابراین در انجام کارها نباید مغرور شویم و در هر کاری باید إن شاءالله (اگر خدا بخواهد) بگوییم.

وی افزود: خداوند با وجود آن همه علمی که پیامبر اکرم(ص) داشت به ایشان می فرماید:«از من بخواه که آگاهی تو را زیاد کنم.» بنابراین با این علم نامحدود ما نباید مغرور شویم و در انجام هر کاری خواست خدا را در نظر داشته باشیم و بدانیم اگر خدا بخواهد آن کار انجام می شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات