۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۱۳۵۹۶
استاد تبلیغ حوزه علمیه خراسان:

خراسان شمالی باید پیشگام ترویج سبک زندگی اسلامی باشد

خراسان شمالی باید پیشگام ترویج سبک زندگی اسلامی باشد
استاد تبلیغ حوزه علمیه خراسان گفت: رهبری موضوع سبک زندگی اسلامی را نخستین بار در خراسان شمالی مطرح کردند، به همین دلیل این استان باید در این زمینه پیشگام باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام سید مصطفی رضایی طلب، استاد اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران افراد و دانشمندان شاخص زیادی در راه تبیین و ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی جان‌فشانی کرده‌اند و به سبب این ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها، هم‌اکنون کشورمان در بسیاری از زمینه‌های علمی در میان کشورهای شاخص‌ جهان است و حتی در برخی از موارد رتبه نخست علمی را در اختیار دارد.

وی در ادامه با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در مهرماه سال 1391 خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری موضوع ترویج و پیاده‌سازی سبک ندگی اسلامی در جامعه را نخستین بار در استان خراسان شمالی بیان کرد و باید به همین سبب اهمیت دادن و ارج نهادن به این مساله در استان خراسان شمالی بیش از بقیه استان‌های کشور مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام رضایی طلب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در نخستین بار در خراسان شمالی مساله ترویج زندگی اسلامی را مطرح کرد؛ از این رو ترویج این سبک زندگی در خراسان شمالی نیازمند توجه ویژه‌ای بوده و این استان باید در این زمینه پیشگام باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در استان خراسان شمالی سبک زندگی اسلامی را بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن سازی نوین اسلامی عنوان کرد و از تمام مسؤولان و مردم جامعه خواستار ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه شد.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه سبک زندگی نمی‌تواند سلیقه‌ای و شخصی باشد تصریح کرد: سبک زندگی افراد مجموعه‌ای از ارزش‌ها، رفتارها و حالت‌ها است و باید افراد جامعه بدانند که در زندگی روزمره خود با بخش‌های گوناگونی از اجتماع در ارتباط‌اند و باید با توجه به اجتماع خود سبک زندگی خود را انتخاب کنند.

وی گفت: زندگی انسان‌ها شامل دو بخش کلی مهارت‌ها و سبک‌ها است؛ از این رو تمام افراد جامعه باید در توانمندسازی خود و کسب مهارت‌هایی ازجمله تصمیم‌گیری، همسرگزینی، مدیریت زمان و تحلیل سیاسی و اجتماعی جامعه خود را تلاش کنند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات