۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۱۳۶۰۷
استاد حوزه علمیه:

محبت اهل بیت باید با عمل به آموزه های ایشان به نمایش گذاشته شود

محبت اهل بیت باید با عمل به آموزه های ایشان به نمایش گذاشته شود
حجت الاسلام رضایی تهرانی گفت: عمل صالح و محبت اهل بیت(ع) جدای از هم نیستند، اگر کسی داعیه محبت اهل بیت را دارد باید این داعیه را در عمل خود به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در حرم مطهر رضوی گفت: بهترین رهاورد زائران ثامن الحجج(ع) کسب معرفت رضوی است.

وی اظهار کرد: مجاور و زائر باید بتواند با اتصاف به آموزه های علی بن موسی الرضا(ع) رنگ و بوی رضوی بگیرد، اگر زائر تنها حضور فیزیکی در بارگاه رضوی داشته باشد، تنها به ادای کلمات عربی اکتفا کند و از حضرت که دریای علم الهی بوده و به عالم آل رسول(ص) ملقب است، بهره نبرد از زیارت بهره ای نبرده است.

حجت الاسلام رضایی تهرانی به تلاش آستان قدس رضوی در بیان معارف رضوی اشاره کرد و افزود: بخش تبلیغی حرم مطهر در غالب جلسات، حلقه های معرفت، پاسخگویی به مسائل شرعی و برنامه های دیگر تلاش دارد تا زائر حضرت را با معارف اهل بیت(ع) و دستاوردهای معرفتی و تربیتی ایشان آشنا کند تا وقتی وی به وطن خود بازگشت تنها سوغات آن ها شاخه نبات و غیره نباشد بلکه تحول در وجود او رقم خورده باشد.

کارشناس مذهبی با بیان این که اگر در زائر بعد از زیارت تحول صورت نگیرد باید اشکال را در خود جستجو کند، ابراز کرد: امیرالمومنین(ع) می فرماید:«انسان های با تقوا در شکست ها انگشت اتهام را به سمت خود می گیرند.» بنابراین بعد از زیارت اگر تحولی در ما ایجاد نشده است باید ببینیم چه کرده ایم، با وجود این که به دریای نور مشرف شده ایم اما چنین شده است.

وی افزود: اگر برجام خراب شده است، اگر در احاطه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دشمن قرار گرفته ایم، اگر وضعیت حجاب، اشتغال و ازدواج در جامعه چنین است به جای این که به دنبال مقصر و متهم کردن دیگران باشیم باید به خود رجوع کنیم که کجای کار را خراب کرده ایم.

حجت الاسلام رضایی تهرانی با اشاره به این سخن امام رضا(ع) که فرمود: «مومن با عمل صالح و تلاش پیگیر در میدان عمل و نیز با تکیه به محبت علی و آلش به مقصد می رسد.»، گفت: عمل صالح و محبت اهل بیت(ع) جدای از هم نیستند، اگر کسی داعیه محبت اهل بیت را دارد باید این داعیه را در تلاش و کوشش خود به نمایش بگذارد.

سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: در تربیت رضوی آن قدر که با محبت عجین هستیم باید با عمل نیز چنین باشیم، این که برخی به زیارت آمده اما بعد از خارج شدن از حرم مطهر رضوی حجاب خود را بر می دارد آیا این عمل دهن کجی و استهزا حضرت نیست؟ لجبازی و غفلت تا کجا می خواهد ادامه داشته باشد؟

وی افزود: زائر حضرت باید بر کلام حضرت بوسه بزند نه این که تنها به بوسه دیوار، کاشی، ضریح و پنجره فولاد اکتفا کند، مهم ارتباط با حضرت است چنانچه که در دهه کرامت خادمان رضوی پرچم امام رضا(ع) را به شهرها و کشورهای مختلف برده و مردم با حضرت ارتباط برقرار می کنند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات