۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۱۳۶۱۰
مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

شوراى نگهبان ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام است

شوراى نگهبان ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام است
حجت الاسلام احمدی گفت: شوراى نگهبان یکى از ارکان اصیل نظام اسلامى و ضامن جمهوریت نظام و اسلامیت قوانین در جمهورى اسلامى و حافظ قانون اساسى است.
حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان است، خاطرنشان کرد: شوراى نگهبان یکى از ارکان اصیل نظام اسلامى و ضامن جمهوریت نظام و اسلامیت قوانین در جمهورى اسلامى و حافظ قانون اساسى است.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: اصطلاح شوراى نگهبان در بسیارى از کشورهاى جهان که قانون اساسى دارند به انحاء مختلف رایج است و تنها مربوط به ایران نیست.

وی با بیان اینکه سابقه‫ تشکیل چنین شورایى در ایران به دوران مشروطیت باز مى گردد که البته با دسیسه‌های دشمنان، این اصل در دروان مشروطیت اجرا نشد، گفت: در انقلاب اسلامى شوراى نگهبان به معنى امروزین آن با دستور و پى ‫گیرى جدى امام راحل در قانون اساسى گنجانده شده و امام راحل همواره بر حفظ جایگاه این شورا و قدرت و اقتدار آن در دفاع از اسلام و قانون اساسى تأکید داشتند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه یکى از تعابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامى در مورد شوراى نگهبان این است که ایشان شوراى نگهبان را «مانع ورود ناخالصی به ارکان نظام» معرفى مى‫ کنند، تصریح کرد: در واقع این تعبیر رهبری هم مشخص‫ کننده کارکرد اصلى این شورا و هم تعیین ‫کننده علت اصلى دشمنى ‫ها با این نهاد مقدس است.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه دشمنان ملت ایران نیز همواره شوراى نگهبان را یکى از عوامل اصلى عدم موفقیت خود در صدمه به اسلامیت و جمهوریت این نظام دیده و به آن حملاتى ناجوانمردانه داشته ‫اند، افزود: حمله به شوراى نگهبان گاه از سوى دشمنانى است که با اسلامیت نظام مخالفت دارند و سعى دارند که این نهاد را تضعیف کنند تا از این طریق راه ورود احکام و قوانین غیر اسلامى در کشور باز شود و گاه از سوى کسانى است که به هر دلیل مورد تأیید شوراى نگهبان براى ورود به انتخابات‫‌ها قرار نگرفته ‫اند.

وی یکى از شیوه ‫هاى دشمن براى مقابله با شوراى نگهبان را حمله و اهانت به این شورا و منتسب کردن آن ‫ها به استبداد و دیکتاتورى دانست و اظهار کرد: در برابر همین حملات و اهانت ‫ها بود که امام راحل از شوراى نگهبان حمایت کردند و متذکر شدند که حمله به شوراى نگهبان به ‫خاطر حمایت از اسلام است و توهین‫‌ها در واقع به ‫خاطر آن است که شوراى نگهبان در برابر مقاصد غرب و ابرقدرت ‫ها ایستاده است./۹۴۵۷/ت210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات