۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۱۳۶۱۷

توافق سیاسی شورای نظامی و معارضان سودان امضا شد

توافق سیاسی شورای نظامی و معارضان سودان امضا شد
شورای نظامی سودان و ائتلاف معارضان پس از ساعت‌ها مذاکره، درباره مرحله انتقالی تفاهم و توافقنامه‌ای سیاسی در این خصوص امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای نظامی سودان و مخالفان این شورا که ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (احزاب آزادی و تغییر) نماینده آنان است، سرانجام پس از چند ماه اختلاف و درگیری، تفاهم کردند.

منابع سودانی اعلام کردند که شورای نظامی و احزاب آزادی و تغییر پس از چندین ساعت نشست در هتل «کورنثیا» خارطوم، سند توافق سیاسی را امضا کردند.

دو طرف درباره مرحله انتقالی و موکول شدن بحث درباره متمم قانونی به جلسات بعد، توافق کردند.

بر اساس این گزارش، شورای نظامی سودان و ائتلاف معارضان از دیشب مذاکرات خود با حضور میانجی اتحادیه آفریقا را آغاز کرده بودند. قرار است مذاکرات با هدف امضای توافقنامه دوجانبه در خصوص مراحل دوره انتقالی ادامه یابد.

«محمد حسن لبات» میانجی اتحادیه آفریقا نیز فضای نشست را مثبت خواند و گفت که ۸۰ درصد نقاط اختلاف بین شورای نظامی و معارضان حل‌وفصل شد.

از سوی دیگر کمیته پزشکان مرکزی سودان اعلام کرد که سه تن از شهروندان دیروز در شهر أم درمان واقع در غرب خارطوم هدف تیراندازی از سوی نیروهای واکنش سریع قرار گرفته و زخمی شده‌اند.

«عمر البشیر» رییس‌جمهور سابق سودان ۲۲ فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن یک شورای نظامی به رهبری «عبدالفتاح البرهان» قدرت را به دست گرفت./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات