۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۱۳۶۲۰
مدیر باشگاه نویسندگان خبرگزاری رسا:

مخاطب امروز در انتظار تحلیل فرهنگی و اجتماعی حوزویان است

مخاطب امروز در انتظار تحلیل فرهنگی و اجتماعی حوزویان است
دبیر فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: باشگاه نویسندگان خبرگزاری رسا مرجع انتشار دیدگاه‌های صاحبنظران و نویسندگان حوزوی و به دنبال رشد فعالان این عرصه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام علی اسفندیار در دیدار و نشست صمیمانه با حجت الاسلام والمسلمین رستمیان مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان که با حضور مدیرعامل و دبیران خبرگزاری رسا و به میزبانی مرکز مدیریت حوزه علمیه این استان برگزار شد، با اشاره به اینکه خبرگزاری رسا به عنوان رسانه‌های دینی و حوزوی در چند لایه و به چهار زبان تولید محتوا می کند، اظهار داشت: مجموعه خبرگزاری رسا به خصوص باشگاه نویسندگان حوزوی بحث استعدادیابی و پرورش قلم طلاب و فضلا را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز باتوجه به استفاده وسیع دشمن از ابزار‌های مختلف رسانه‌ای برای کمرنگ کردن ارزش‌ها و باور‌های اعتقادی جامعه اسلامی نیاز فراوانی به تحلیلگران حوزوی ـ رسانه‌ای داریم، خاطرنشان کرد: پوشش اخبار مرتبط با رهبرمعظم انقلاب و مراجع تقلید، اطلاع رسانی فعالیت‌های حوزه و حوزویان و اندیشه‌های علمای بلاد در قالب محصولات مکتوب و مجازی خبرگزاری و کمک به اطلاع حوزویان استان‌های دور و نزدیک کشور از اخبار و فعالیت‌های یکدیگر از دیگر کارکرد‌های این مجموعه حوزوی است.

مدیر باشگاه نویسندگان خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه باشگاه نویسندگان خبرگزاری رسا با عضویت بیش از ۱۱۰ نویسنده که در باب موضوعات فرهنگی، اجتماعی سیاسی و اقتصادی قلم می‌زنند، دیدگاه‌های حوزویان درباره پدیده‌های مختلف اجتماعی را منعکس می‌کند افزود: خبرگزاری رسا با برگزاری هرهفته گعده‌های یادداشت خوانی و استفاده از اساتید و صاحبنظران، رشد فعالان این عرصه را هدف قرار داده است.

دبیر فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به اهتمام این خبرگزاری بر بحث آموزش و ارتقای سطح دانش مؤلفین، خبرنگاران و نویسندگان حوزوی با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه طلاب رسانه‌ای در استان‌های متقاضی، کارگاه‌ها و محافل ادبی، گعده‌های یادداشت نویسی و ... تصریح کرد: از آثار و همکاری طلاب و روحانیان مستعد در این زمینه استقبال می‌کنیم.

حجت الاسلام اسفندیار با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی فرهنگی و اعتقادی امروز ضعف وجود زبان مشترک بین حوزه و برخی از بخش‌های جامعه است، اضافه کرد: وجوب انتقال پیام حوزه علمیه و اندیشمندان حوزوی به جوامع هدف ضرورت ارائه تحلیل‌های مبتنی بر احکام، ارزش‌ها و تعالیم اسلامی و شیعی در مباحث مختلف اجتماعی از سوی رسانه‌های حوزوی نظیر رسا را بیش از پیش نشان می‌دهد./۹۷۷/پ202/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات