۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۱۳۶۳۴
مدیر جامعه الزهرا:

فعالیت‌های فرهنگی باید منسجم و تخصصی باشد

فعالیت‌های فرهنگی باید منسجم و تخصصی باشد
مدیر جامعه الزهرا علیها السلام با انتقاد از پراکندگی و هدفمند نبودن فعالیت‌های فرهنگی، گفت: باید مراقب باشیم کار‌های فرهنگی، برای تبلیغ خودمان نباشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در بازدید از موسسه ائمه الهدی با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد دنیا گوشش را برای شنیدن سخنان اسلام باز کرده است، گفت: در چند سالی که بنده در امارات بودم، حدود چهارصد نفر شیعه شدند. گاهی یک موعظه، یک روایت یا یک داستان، مسیر زندگی یک فرد را تغییر می‌دهد.

مدیر جامعه الزهرا(سلام الله علیها) درباره ضرورت فعالیت‌های فرهنگی بیان داشت: کارهای فرهنگی معمولاً به صورت پراکنده انجام می‌شود و متأسفانه متمرکز و هدفمند نیست در حالی که باید هم منسجم و هم به صورت تخصصی انجام شود.

وی در ادامه افزود: فراموش نکنیم که کارهای ماندگار و بزرگِ شیعه، کارهایی بود که به صورت خودجوش و بدون پشتوانه محکمِ مالی انجام شده است. خداوند متعال می‌فرماید «الذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا» قطعاً اگر کار برای خدا باشد، خدا هم قلبها را تسخیر می‌کند و آن فعالیت به ثمر خواهد نشست.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه با بیان اینکه باید مراقب باشیم کارهای فرهنگی، برای تبلیغ خودمان نباشد، به اهمیت فعالیت های علمی فرهنگی در فضای بین‌المللی هم اشاره‌ای کرد و گفت: در این راستا شناخت محیط بین‌الملل شامل نیازها، ضرورت‌ها، شرایط و اقتضائات امری ضروری است و باید با توجه به نیازِ هر کشور یا منطقه، کاری مستقل و خاص برنامه‌ریزی و اجرا شود.

گفتنی است، در ابتدای این برنامه حجت‌الاسلام رادمرد، رئیس موسسه ائمه الهدی گزارشی از فعالیت‌های این موسسه بیان کرد و اظهار داشت: بر اساس نیاز بین‌الملل، تمرکز اصلی موسسه بر «نشر دیجیتال» است و در همین راستا فاز اول سایت اسلام پلاس را در آبان ماه سال گذشته رونمایی کردیم.

وی همچنین افزود: جامعه هدف این موسسه، مسلمانان سراسر جهان هستند و البته محتوای سایت اسلام پلاس به گونه‌ای انتخاب می‌شود که غیرمسلمانان هم آن را بپسندند و از محتوای ارائه شده بهره‌مند شوند.

رئیس موسسه ائمه الهدی در ادامه به معرفی برخی کارهای مکتوب موسسه از جمله حدیث زندگی (شامل ارائه سبک زندگی بر اساس سخنان مقام معظم رهبری)، مصباح‌الهدی، گزیده اصول کافی، درسنامه اهل بیت(علیهم السلام) پرداخت./829/د102/ب1

منبع: پایگاه جامعه الزهرا

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات