۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۱۳۶۴۱

شهرهای عربستان در آستانه انفجار بمب ساعتی

شهرهای عربستان در آستانه انفجار بمب ساعتی
افزایش بهای بنزین در عربستان موجب خشم مردم این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، شرکت سعودی آرامکو با اشاره به افزایش بهای بنزین، بهای بنزین با اکتان 91 را ، از 1.44 به 1.53 ریال و بنزین با اکتان 95 را از 2.18 به 2.10 ریال سعودی افزایش داد.

پایگاه های اجتماعی عربستان، شاهد واکنش های گسترده ای به تصمیم افزایش بهای بنزین بودند. به ویژه که عربستان بزرگترین تولید کننده نفت به شمار می رود.

کاربران شبکه های اجتماعی نیز افزایش بهای کالاها و خدمات را که مشکلات معیشتی بیشتری برای شهروندان داشته را به باد انتقاد و تمسخر گرفتند.

شایان ذکر است سیاست های ریاضت اقتصادی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که معمولا شامل طبقات فقیر و متوسط می شود، در اوج اسراف و تلف کردن منابع عربستان با ارقام نجومی است. زیرا دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در درآمدهای نفتی شریک خاندان آل سعود است، آمار نیز بیانگر این است که میزان شیردهی آل سعود به ترامپ به یک تریلیون دلار یعنی هزار میلیارد دلار تا پایان اولین دوره ریاست جمهوری وی می رسد که این مبلغ زیاد برای اشتغال زایی در آمریکا هزینه می شود که شاید فرصت دیگری به ترامپ برای انتخاب مجدد وی برای ریاست جمهوری بدهد که البته بن سلمان نیز متمایل بدان است تا به لطف ترامپ بر صندلی قدرت عربستان تکیه بزند.

در همین راستا اخبار واصله نیز از هزینه کردن میلیاردها دلار از سوی بن سلمان در حمله به یمن و ماجراجویی های وی در سودان، لیبی، عراق، سوریه و دیگر کشورهای عربی اسلامی بدون حساب یا هرگونه نظارتی فقط برای اشباع گرایشهای سلطه جویانه وی می شود بدون اینکه نتایج این سیاست های موروثی را بر آینده عربستان در کوتاه مدت یا بلند مدت در نظر داشته باشد.

نتایج پژوهش های مراکز تحقیقات جهانی درباره وضعیت اقتصادی عربستان نیز بیانگر، ارقام و آمار ترسناکی از شمار بیکاران و وجود مناطق گسترده محرومی در حاشیه شهرهای عربستان بدون ساده ترین امکانات زندگی است که این خود هشداری برای انفجار بمبی ساعتی نه در دنیای خیالی بلکه در واقعیت و در قلب شهرهای سعودی است./847/ب

منبع : العالم

ارسال نظرات