۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۱۳۶۴۵

تاکید پنتاگون بر ادامه حضور نظامی در افغانستان پس از توافق صلح با طالبان

تاکید پنتاگون بر ادامه حضور نظامی در افغانستان پس از توافق صلح با طالبان
پنتاگون در گزارشی تاکید کرد که حتی پس از به نتیجه رسیدن توافق صلح با طالبان برای مقابله با القاعده و داعش واشنگتن باید برای مبارزه با تروریسم حضور قوی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت دفاع آمریکا در گزارش تازه‌ای هشدار داد که پس از توافق صلح نیز دولت افغانستان و نظامیان آمریکایی و دیگر نیروهای خارجی از سوی القاعده، داعش و شماری از طالبان تهدید خواهند شد بنابراین آمریکا باید حضور قوی خود را برای مبارزه با تروریسم در افغانستان حفظ کند.

در این گزارش آمده است که تهدیدات مداوم تروریستی مستلزم این است که آمریکا، جامعه جهانی و نیروهای امنیتی-دفاعی افغانستان توانایی‌های مبارزه با تروریسم خود را حفظ کنند.

گزارش پنتاگون در حالی منتشر شده است که «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان اخیرا از پیشرفت گفت‌وگوهای صلح واشنگتن و طالبان خبر داده بود.

وزارت دفاع آمریکا در حالی بر ادامه حضور نظامی در افغانستان تاکید کرده که توافق صلح بر چهار جزء اصلی تشکیل دهنده از جمله خروج همه نیروهای آمریکایی از افغانستان استوار است.

از دیگر محورهای اصلی توافق نیز مقابله طالبان با القاعده و داعش و همچنین جلوگیری از استفاده از خاک افغانستان از سوی این گروه‌ها برای حملات تروریستی است.

به گزارش «میلیتاری تایمز»، پنتاگون در حالی این گزارش را منتشر کرده است که اخیراً نیز ژنرال «مارک میلی» گزینه ترامپ برای ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا نسبت به خروج «پیش از موعد» نظامیان آمریکایی از افغانستان هشدار داد.

میلی به اعضای کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: فکر می‌کنم جنگ در افغانستان، دستکم مشارکت آمریکا در این جنگ، زمانی پایان می‌یابد که منافع ما تامین شود و فکر می‌کنم این موضوع با توافق حاصل از مذاکره با طالبان تحقق می‌یابد./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات