۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۱۳۶۴۸
مدیر آموزش و پژوهش خبرگزاری رسا:

ورود طلاب به فضای مجازی باید عالمانه باشد

ورود طلاب به فضای مجازی باید عالمانه باشد
مدیر آموزش و پژوهش خبرگزاری رسا بر ضرورت پاسخگویی عالمانه طلاب به شبهات و سؤالات مطرح شده در فضای مجازی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، زارع، مدیر آموزش و پژوهش خبرگزاری رسا در دیدار مدیرعامل و کارکنان این خبرگزاری با علمای مازندران، خبرگزاری رسا را یک رسانه کاملاً حوزوی معرفی کرد و گفت: این رسانه حوزوی از سال 82 فعالیت آزمایشی خود را در قالب پایگاه خبری آغاز کرد و در سال 86 موفق به اخذ مجوز رسمی خبرگزاری شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مجموعه وسائل پس از مطالبه مقام معظم رهبری از مراجع تقلید و علما در خصوص فقه حکومتی راه اندازی و آغاز به کار کرد، افزود: هدف وسائل پیدا کردن اساتیدی است که دروس خارج خود را به سمت مسائل روز و مبتلابه جامعه سوق داده‌اند.

زارع، برگزاری نشست های علمی از بعد کرسی آزاد اندیشی و تضارب آراء را از دیگر اقدامات خبرگزاری رسا اعلام کرد و گفت: تاکنون چندین نشست علمی با موضوعات مختلف از سوی این خبرگزاری با حضور نخبگان حوزوی برگزار شده است.

مدیر آموزش و پژوهش خبرگزاری رسا، جریان شناسی روحانیت را از دیگر اقدامات مناسب خبرگزاری رسا عنوان کرد و افزود: با همین هدف و با موضوع جریان شناسی و آشنایی با افکار و اندیشه های جریان های حوزوی مصاحبه های متعددی با اساتید و علمای کشور صورت گرفته است که بخش هایی از این مصاحبه در قالب کتابی امسال تدوین و به چاپ خواهد رسید.

وی در ادامه سخنان خود از تولید کتاب الفبای جریان شناسی از سوی خبرگزاری رسا خبر داد و گفت: این کتاب به عنوان قدم نخست از سوی این رسانه حوزوی با هدف شناخت جریان شناسی و آثار، فواید و ضرورت های آن نوشته و منتشر شده است.

زارع همچنین ادامه داد: کتاب حلقه اسارت نیز با هدف شناخت جریان ها و فرقه های انحرافی و پاسخگویی به نیاز جامعه از سوی مدیریت پژوهش خبرگزاری رسا تولید و به چاپ رسیده است.

مدیر آموزش و پژوهش خبرگزاری رسا در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های آموزشی این خبرگزاری اشاره کرد و با بیان این که برنامه های آموزشی این رسانه به صورت پودمانی ویژه ارتقای سطح خبرنگاران و همچنین دوره های مدیریت استراتژیک و راهبردی و مباحث جریان شناسی برگزار می شود، گفت: با توجه به گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی، ضرورت دارد طلاب به منظور پاسخگویی به مسائل مطرح شده در این فضاها به صورت عالمانه وارد شوند./950/پ310/ب1

افشین ایمانی
ارسال نظرات