۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۶۱۳۶۶۲
فرانکفورترآلگماینه:

اظهارات نژادپرستانه ترامپ بازی با آتش است

اظهارات نژادپرستانه ترامپ بازی با آتش است
یک روزنامه آلمانی هدف ترامپ از اظهارات نژادپرستانه را ایجاد شکاف در میان حزب دموکرات خواند اما تاکید کرد که این تلاش‌ها محکوم به شکست است.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه» در گزارشی به اقدام «دونالد ترامپ»‌ رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر ارسال پیامی توئیتری با محتوای نژادپرستانه واکنش نشان داد و این اقدام وی را «بازی با آتش» توصیف کرد.

در این گزارش آمده است که ترامپ در توئیتر، چهار نفر از نمایندگان دموکرات را هدف توهین‌های نژادپرستانه قرار داد او می خواهد که به این وسیله،  اختلافات میان دموکرات‌ها را تشدید کند اما شکست خواهد خورد. دوشنبه صبح تقریبا ۲۴ ساعت پس از اینکه ترامپبازی با آتش‌ را آغاز کرد، به اقدامات خود ادامه داد و در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که چه زمانی نمایندگان چپ‌گرای کنگره عذر خواهی می‌کنند؟

این در حالی است که او روز یکشنبه هم در یک پیام توییتری نژادپرستانه، خواستار بازگشت چهار زن عضو کنگره با اصالت فلسطینی، سومالیایی و پورتوریکویی به کشورهایشان شده بود.

وی در این پیام توییتری نوشته بود: «جالب است زنان دموکرات ترقی‌خواه کنگره را ببینید که اصالتاً از کشورهایی آمده‌اند که دولت‌هایشان فاجعه کامل و تمام عیار هستند، بدترین و فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین در هرکجای دنیا هستند (اگر اصلاً دولتی در حال کار داشته باشند)، اکنون با صدای بلند و خشنی به مردم آمریکا، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کشور ملت روی زمین می‌گویند که چطور دولت باید اداره شود».

رییس‌جمهور آمریکا افزود: «چرا آنها مکان‌هایی که از آن آمده‌اند برنمی‌گردند و به ترمیم مکان‌های کاملاً از هم گسیخته و آلوده به جرم کمک نمی‌کنند. سپس برگردند و به ما نشان دهند چگونه این کار را باید انجام داد. این مکان‌ها به‌شدت به کمک شما نیاز دارند. شما نمی‌توانید به قدر کافی سریع بروید. مطمئن هستم نانسی پلوسی بسیار خوشحال خواهد شد که ترتیبات سفر مجانی شما را فراهم کند.»

ترامپ می‌خواهد به وسیله توئیتر به تنش و اختلاف دامن بزند اما نتیجه درست برعکس آن است.«نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا به شدت به این اقدام واکنش نشان داد و روز یکشنبه به شدت از اظهارات اخیر ترامپ درباره گروهی از نمایندگان ترقی‌خواه کنگره انتقاد کرده و این اظهارات را سخنانی «جنون آمیز» توصیف کرده و تاکید کرد که برنامهترامپ این است که «دوباره آمریکا را سفید(پوست) کنیم.»

در ادامه این گزارش آمده است که هر چهار نماینده از مهمترین مخالفان ترامپ در کنگره هستند و از برکناری او  یا تحقیق درباره فعالیت‌های مالی او حمایت کرده‌اند و همه آنها منتقد سیاست مهاجرتی ترامپ هستند و از اردوگاه‌های پناهجویان با عنوان اردوگاه کار اجباری یاد می‌کنند. این اقدام نه‌تنها خشم کاخ‌سفید، بلکه تل‌آویو را به دنبال داشته است.

 فرانکفور‌تر آلگماینه نوشت که سکوت جمهوری‌خواهان در مدتی که ترامپ رییس‌جمهور آمریکا شده است، حاکی از شرایط شکننده وی است. با گذشت دو سال و نیم از ریاست‌جمهوری ترامپ، در بخش اعظمی از این حزب این جو حکمفرماست که انتقاد ازترامپ به عنوان خیانت تلقی می‌شود و هر کسی که حرفی علیه رییس‌جمهور بزند به عنوان یک لیبرال برشمرده می شود.

در پایان آمده است، اما همه اینها در شرایطی است که در پس پرده شرایط دیگری حاکم است؛ مسایلی مانند تامین امنیت مرزها و جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و... عواملی هستند که به نظر می‌رسد در ایالات مختلف آمریکا باعث شده‌اند که شمار رای‌دهندگان به ترامپ در سال ۲۰۲۰ کافی نباشد. «تری مک‌آلیف» نماینده دموکرات روز یکشنبه در این مورد گفت: «ما می‌توانیم بر ترامپ پیروز شویم به این منظور باید دموکرات‌ها اقدام علیه یکدیگر را پایان دهند.»/847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات