۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۶۱۳۶۶۸

گزارش رأی الیوم از تیزهوشی ایران‌، خباثت انگلیس و آمریکا، فقدان راهبرد عربی

گزارش رأی الیوم از تیزهوشی ایران‌، خباثت انگلیس و آمریکا، فقدان راهبرد عربی
روزنامه رأی الیوم نوشت، در حالی که ایرانی‌ها با تیزهوشی در برابر خباثت انگلیس و آمریکا ایستادند، رژیم‌های عربی مجری سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشورهایشان هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در یادداشتی به قلم «احمد القطامین»، نویسنده عرب با عنوان «تیزهوشی ایران‌ها، خباثت انگلیس و آمریکا و فقدان راهبرد رسمی عربی»، حماقت رژیم‌های عربی را عامل به هم خوردن ثبات و آرامش در حوزه خلیج فارس و منطقه توصیف کرد.

در این یادداشت آمده است: معادله‌ای که ممکن است به نظر عجیب و غریب باشد، اما در واقع بیان وضعیت منطقه عربی است، جایی که وضعیت در تمام سطوح  و هر سال بدون امید به پایان یافتن آن در آینده‌ای قابل پیش بینی بدتر می‌‌شود.

به عقیده نویسنده، ایرانی‌ها در هوشمندانه‌ترین و عمیق‌ترین موضع دفاعی خود بسیج شده‌اند. ائتلاف انگلیسی- آمریکایی شدیدترین خباثت راهبردی استعماری خود را برای خرابکاری بکار گرفته است و اعراب، ملت هایشان در وضعیت عدم اطمینان عمیق زندگی می‌کنند و رژیم‌هایشان هم ضعیف هستند و هیچ ایده خلاقی برای ایجاد راه حل‌ها و پیاده سازی آنها به منظور رفع شرایط سخت منطقه ندارند.

رای الیوم افزود: استراتژی جنگ و رویارویی در منطقه خلیج فارس در همه محورهای آن، چه در یمن و چه در معادله درگیری‌های ایالات متحده و ایران در آب‌های گرم خلیج (فارس) از سوی اسرائیل تهیه شده و توسط کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) تامین مالی شده و توسط ائتلاف انگلیس-آمریکایی به شکل یک جنگ اقتصادی، اطلاعاتی و روانی علیه ایران به عنوان نخستین نقطه هدف پیاده می‌شود.

این روزنامه تاکید کرد: اما در واقع امر این جنگ فقط ایران را هدف نگرفته است، بلکه می‌خواهد کل منطقه عربی را با خاک و مردم و تمدن و فرهنگ آن شخم بزند. در مرحله نخست فلسطین، سوریه، لبنان و اردن و سپس به همه جهان عرب از جمله کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) و سپس همه جهان اسلام کشیده می‌شود.

نویسنده تصریح کرد: سیاست‌های آمریکا در منطقه همواره با خباث و بی توجهی به رژیم‌های رسمی عربی شکننده، ترسو و فاقد مشروعیت مردمی و همچنین با موج‌هایی از  جنگ‌های روانی و اقتصادی علیه مردم منطقه به منظور نابودی آنها همراه بوده است. یعنی نوعی جنگ نرم، زیرا آمریکا قدرت ورود به جنگ‌های نظامی بسیار پرهزینه را ندارد.

رای الیوم نوشت: یکی از جدی‌ترین چالش‌های موجود در برابر امت عربی، امکان جنگ علیه آنها نیست، بلکه فقدان توانایی مردم برای حل وضعیت سیاسی متحجر، ضعیف و غیرقانونی است که مستقیما با برنامه‌های دشمنان در کشورشان در ارتباط است. آمریکا قادر به راه اندازی یک جنگ جدید در منطقه نیست، اما به طور کامل قادر به استفاده از رژیم‌های سیاسی برای دستیابی به اهداف خود بدون پرداخت هزینه‌ای برای آن است و و بدون اینکه حتی یک سرباز خود را از دست بدهد.

در پایان این یادداشت آمده است: رژیم‌ها(ی عربی) نه تنها برای دفاع از کشورشان کاری نمی‌کنند، بلکه برنامه‌های دشمنان خود را علیه کشورهای خود حمایت و تأمین می‌کنند و تمام ظرفیت‌های لازم را برای آن فراهم می‌کنند. اتفاقی که در تاریخ بی نظیر است و چه بسا اولین و آخرین آن باشد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات