۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۱۳۷۰۰
مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

توجه به منافع حزبی سبب انحراف جامعه می‌شود + فیلم

توجه به منافع حزبی سبب انحراف جامعه می‌شود + فیلم
حجت الاسلام حسینی گفت: جامعه ای که در آن منافع جناحی از منافع حق مهمتر می شود در این جامعه حق آرام آرام منحرف می شود و باطل حاکم می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی شب گذشته در دوره آموزشی رؤسای هیئات مذهبی کاشان با عنوان واکاوی غمبار عاشورای حسینی «علل و عبرتها» که در میدانگاه آقا برگزار شد، گفت: جامعه مثلث سه ضلعی رهبر، خواص و مردم است.

وی از خواص به عنوان مهمترین ضلع این مثلث نام برد و افزود: اگر خواص وظیفه خود را درست انجام ندهند فاصله بین رهبر و مردم زیاد خواهد شد و امام خانه نشین و به شهادت خواهد رسید.

حجت الاسلام حسینی گفت: خواص که وظیفه تبیین نظرات امام را برعهده دارند اگر از آبرو و دارایی خود هزینه نکنند و دنیا زده شوند اولویت‌ها جابجا می‌شود و در چنین جامعه‌ای شراب خوری یزید خیلی مهم می‌شود، اما چرخانیدن سر پسر پیامبر در شهر‌ها برایشان مهم نیست.

مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه خواص سبب می‌شوند تا جریان کفر بیرونی به قدرت برسد، گفت: مهمترین جنایت سقفیه این بود که جایگاه اجتماعی اهل بیت را نابود کردند.

وی افزود: در جامعه‌ای که منافع شخصی و گروهی و جناحی مردم و نخبگان و بزرگان از منافع حق مهمتر می شود در این جامعه حق آرام آرام منحرف می‌شود و باطل حاکم می‌شود و یکی از مهمترین اصول اخلاق امام حسین(ع) این است که به پای حق ایستاد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه انسان‌ها در بزنگاه‌های تصمیم گیری پایشان می‌لرزد، یادآور شد: یکی از مهترین گزاره‌های اخلاقی حرکت ائمه در جریان عاشورا این بود که ائمه مردم را مجبور به انجام کاری نمی‌کردند./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 9

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات