۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۱۳۷۱۱
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از توان علمی و تبلیغی طلاب جوان در طرح های فرهنگی

ضرورت بهره گیری از توان علمی و تبلیغی طلاب جوان در طرح های فرهنگی
حجت الاسلام روحانی نیا بر ضرورت بهره گیری از توان علمی و تبلیغی طلاب جوان و خوش فکر حوزه های علمیه در طرح های فرهنگی تأکید کرد.
حجت الاسلام روحانی نیا، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که فصل تابستان یکی از بهترین فرصت ها برای پر کردن اوقات فراغت نسل جوان جامعه است بر ضرورت تقویت برنامه های فرهنگی و دینی در این ایام تأکید کرد.
 
وی با بیان این که نباید بگذاریم نسل جوان ایام تعطیلات را به بطالت بگذراند، بیان داشت: اجرای برنامه های متنوع فرهنگی با بهره گیری از توان و ظرفیت روحانیان مبلغ به طور حتم در گرایش نسل جوان به مبانی دینی و اعتقادی بسیار اثرگذار خواهد بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، حضور روحانیت در برنامه های فرهنگی را یک اصل مهم بر شمرد و گفت: نهادهای فرهنگی باید از توان و پتانسیل بالای طلاب و روحانیان بیشتر در برنامه ها و طرح های فرهنگی بهره گیرند.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران تعامل و ارتباط سازنده مبلغان دینی با نسل جوان را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هر چه سطح ارتباط نسل جوان با روحانیت بیشتر تقویت شود به طور حتم آثار و برکات بسیار مناسبی را با خود در جامعه به همراه خواهد داشت.
 
حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که امروز یک ظرفیت و پتانسیل فرهنگی و تبلیغی بسیار مناسبی در سطح حوزه های علمیه نهفته است، تصریح کرد: اگر از این توان بالا علمی و تبلیغی به خوبی بهره گرفته شود به طور حتم شاهد کاهش چشمگیر آسیب ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه خواهیم بود.
 
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که تجربه حضور مبلغان دینی در برنامه های فرهنگی همواره با موفقیت چشمگیری همراه بوده است، تصریح کرد: به همین دلیل باید بسترهای لازم به منظور حضور و مشارکت بیشتر حوزویان در عرصه فرهنگی فراهم شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که به طور حتم دشمنان از حضور پررنگ روحانیت در عرصه های مختلف به ویژه بخش فرهنگ عصبانی و ناراحت هستند، بیان داشت: حضور پررنگ روحانیت در برنامه های فرهنگی ضمن سوق دادن نسل جوان به سوی ارزش های معنوی و انقلابی، مسیر نفوذ دشمن در جامعه را نیز مسدود خوهد کرد.
 
حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که در حال حاضر طلاب جوان، با استعداد و خوش فکری در حوزه های علمیه مشغول تحصیل علوم دینی هستند، افزود: باید نهادهای فرهنگی از این طلاب جوان در طرح های فرهنگی بیشتر استفاده کند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات