۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۶۱۳۷۱۵

دو سازمان بین المللی حقوق بشر، ستم‌پیشگی دینی در بحرین را محکوم کردند

دو سازمان بین المللی حقوق بشر، ستم‌پیشگی دینی در بحرین را محکوم کردند
مرکز گفت‎وگو و تسامح بحرین همراه با دو سازمان بین المللی حقوق بشر، طی نشستی در بیروت ستم‌پیشگی دینی در این کشور را محکوم کردند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، مرکز گفتگو و تسامح بحرین نشستی تحت عنوان «الاضطهاد الديني في البحرين»(ستم‌پیشگی دینی در بحرین) با همکاری سازمان عفو بین الملل و مرکز حقوق بشر این کشور در بیروت برگزار کرد.

به گزارش وبسایت خبری اللؤلؤة، آغاز این نشست به رخدادهای اخیر در بحرین تمرکز داشت که بر پایه سبک شمردن قوانین بین المللی و نقض سازمان یافته حقوق بشر از سوی آل خلیفه صورت گرفته بود.

در این نشست، ضمن محکوم شدن ستم‌پیشگی دینی در بحرین، محدودیت هایی که از سوی رژیم علیه فعالان اجتماعی و حقوقی و مقابله با آزادی بیان صورت می گیرد، مورد بررسی قرار گرفت.

خانم غوی فروخ، نماینده مرکز حقوق بشر بحرین در این نشست نسبت به زیر پا گذاشتن حقوق بشر زندانیانی انتقاد کرد که مدتها در بند رژیم آل خلیفه به سر می برند.

در این میان نیز مرکز دموکراسی و حقوق بشر بحرین، «بیرد» اخیرا بی اعتنایی رژیم آل خلیفه به درخواست های مکرر برای مداوای برخی از زندانیان آزادی بیان در زندان مرکزی «جو» را محکوم کرده بود./983/ب

 

ارسال نظرات