۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۱۳۷۴۴
حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی:

خودسازی سبب ساختن جامعه می شود

خودسازی سبب ساختن جامعه می شود
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: اگر هر کدام از افراد جامعه به کار خود به درستی عمل کنند، کشور آباد شده و آمریکا هیچ غلطی نتوانسته و نمی تواند بکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با اشاره به حاکمیت مأمون و تزویر او در دوران حضرت رضا(ع)، گفت: اهل بیت(ع) افتخار ما هستند و هر کسی که به این بزرگواران نزدیک تر باشد در برابر دشمن شجاع تر و با درایت تر است و مقتدارنه می ایستد.

وی با اشاره به برخورد عالمانه امام رضا(ع) با نیرنگ های مأمون، اظهار کرد: براساس تاریخ و بیانات اهل بیت، دوران حاکمیت مأمون قابل مقایسه با خلفای قبلی و بعدی نبود، او از همه در نقاب منافق تر بود به همین دلیل برخی محققین به اشتباه افتاده و نتوانسته اند او را ترسیم کنند، امام رضا(ع) در همه مناظره های سختی که مأمون با علمای ادیان مختلف برگزار می کرد، موفق بود و با قدرت و صلابت برخورد می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی به قدرت رهبر معظم انقلاب اشاره و ابراز کرد: رهبر انقلاب نیز که به اهل بیت(ع) نزدیک است چنین رفتار مقتدرانه و با صلابت در برابر دشمن دارد و در زمانی که بسیاری در برابر غرب سر تسلیم فرو می برند و حتی گاهی برخی از مسؤولان مردم را از آمریکا می ترسانند اما رهبری این گونه نیست و در یک ماه قبل حتی ترامپ را لایق پاسخگویی ندانست.

کارشناس مذهبی افزود: رهبر معظم انقلاب همان مقدار که در برابر دشمن صلابت دارد در برابر خانواده های شهدا و دوستان تواضع دارد.

وی به تأسی از سیره امام رضا(ع) تأکید و تصریح کرد: کسانی که گفتار و کردار خود را مدیریت نمی کنند، خود را نمی سازند، به اموال مردم دستبرد می زنند، حجاب را رعایت نمی کنند، همچنین اقدام به اختلاس، رشوه خواری، پارتی بازی و حقوقی نجومی می کنند، این افراد اجازه داده اند که شیطان بر آن ها مسلط شود اما ما باید پاکی، قدرتمندی و توان ایستادگی در برابر ترفندهای دشمن را از امام رضا(ع) بیاموزیم.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) عابدترین بنده خدا بود از ما نیز توقع همین را دارند بنابراین باید به عنوان زائر محکم بودن و صلابت رااز ایشان یاد بگیریم.

کارشناس مذهبی با بیان این که هر کسی در جایگاه خود باید از دین خدا دفاع کند، گفت: اگر هر کدام از افراد به کار خود به درستی عمل کنند، کشور آباد شده و آمریکا هیچ غلطی نتوانسته و نمی تواند بکند، ما باید خود را باور داشته و خودسازی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر هر یک از ما خود را بسازیم، جامعه نیز ساخته می شود و صدور انقلاب نیز همین است، توقع این است که مسلمان کردار درست و اخلاق اسلامی داشته باشد البته نباید کسی دچار غرور شود و خود را بهترین دانسته چون غرور از گناه بدتر است.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی در پایان اظهار کرد: قدر نعمت های الهی، امنیت، ولایت فقیه و امام ضا(ع) را بدانید، قدردانی از حضرت تنها به خواندن زیارات نامه نیست بلکه باید با عمل به سیره اهل بیت این قدردانی را به نمایش بگذاریم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات