۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۱۳۷۴۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

ضرورت فعالیت طلاب در فضای مجازی|مسؤولان کارهای اجرایی را به جوانان بسپارند

ضرورت فعالیت طلاب در فضای مجازی|مسؤولان کارهای اجرایی را به جوانان بسپارند
امام جمعه تبریز با تأکید بر این که اهمیت فعالیت در فضای مجازی در بین طلاب باید روز به روز گسترش پیدا کند، گفت: باید از فرصت های فضای مجازی به بهترین وجه استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در بازدید از خبرگزاری رسا با تبریک ولادت امام رضا (ع) با بیان این که خبرگزاری رسا برای حوزه های علمیه و طلاب قابل اعتماد و قابل اطمینان است، اظهار کرد: کسی که به خبر مراجعه می کند باید نسبت به صحت آن اطمینان داشته باشد از این جهت امروز خبرگزاری رسا مورد اعتماد و وثوق علما، روحانیان و طلاب سراسر کشور است.

وی با تأکید بر این که اهمیت خبر و فعالیت در فضای مجازی در بین طلاب و روحانیان باید روز به روز گسترش پیدا کند، افزود: هرچند فضای مجازی دارای تهدید است اما باید از فرصت های آن به بهترین وجه استفاده کرد.

امام جمعه تبریز پاسخ به شبهات در فضای مجازی را یکی از وظایف بسیار مهم رسانه ها دانست و گفت: یکی از کارهای خبرگزاری رسا باید پاسخگویی حوزویان به شبهات فضای مجازی که علیه اسلام و انقلاب صورت می گیرد، باشد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بر ضرورت تشویق و ترغیب طلاب جوان برای فعالیت در فضای مجازی تأکید کرد افزود: همانگونه که رهبر انقلاب به سروسامان دادن فضای مجازی تأکید ویژه ای دارند طلاب نیز باید به این امر اهتمام داشته و ورود جدی در این عرصه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این که ما چاره ای نداریم جز این که کارهای اجرایی و عملیاتی را به جوانان بسپاریم، بیان کرد: البته این به معنای نادیده گرفتن پیشکسوتان نیست؛ ما می توانیم از آنها در ستادها استفاده کنیم اما صف را باید تحویل جوانان دهیم.

تعداد بازدید : 9

وی استفاده از طلاب جوان در ارتباط با کارهای اجرایی را خواستار شد و ابراز کرد: دشمنان و دوستان نادان ما تبلیغ می کنند که جوان از دست رفته و دیگر جوانان دوران انقلاب و جنگ تحمیلی نیستند البته ما ریزش هایی داشته ایم اما رویش ها نیز فراوان بوده و همین جوانان بودند که عاشقانه به دفاع از حرم اهل بیت پرداختند و جان خود را تقدیم کردند.

امام جمعه تبریز با بیان این که جوانان آماده هستند که از آرمان های امام خمینی دفاع کنند و به عشق رهبر انقلاب برای خدمتگزاری به کشور آماده فداکاری هستند، افزود: همین جوان ها بودند که در شرایط سخت تحریم موفقیت های بزرگ هسته ای و موشکی را به ارمغان آوردند و در عرصه تولید و صنعت افتخار آفرینی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیروی جوان کشور را جزء قابل اعتمادترین افراد خواند و گفت: باید توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از نیروهای جوان را در همه عرصه های کشور ساری و جاری کنیم.

وی رمز موفقیت روحانیت و طلاب را در میان مردم بودن و حل مشکلات آنها به اندازه توان دانست و اظهار داشت: روحانیت بدون مردم مفهومی ندارد و ما باید در خدمت مردم، با مردم و برای مردم باشیم.

 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این که ایستادگی رهبر معظم انقلاب در برابر دشمنان مایه غرور ملی است، تصریح کرد: دشمن هر روز یک قدم به جلو می آمد اما پس دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر انقلاب، پاسخ ندادن معظم له به نامه ترامپ و ساقط کردن پهپاد آمریکا عزت و غرور ملی ما چندبرابر شد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اتفاقات اخیر سبب وحدت و همدلی در میان جریان ها و گروه های سیاسی کشور شد و امروز همه جریان ها در سایه این وحدت و همدلی یک حرف را می زنند و به دنبال عزت کشور هستند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تأکید بر این که قدرت ایران به حدی رسیده که آمریکا به دنبال اعزام میانجی های دیگر است تا بلکه به یک توافقی برسد، گفت: تدبیر رهبر انقلاب که فرمودند نه جنگ و نه مذاکره همه را حیرت زده کرده و دشمنان اسلام سردرگم هستند.

وی مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب را مایه افتخار و عزت نظام اسلامی دانست و افزود: امروز در خارج از کشور بیشتر از ایران نسبت به رهبر عزیر ما شناخت پیدا شده که این چه مغز متفکری است که دنیا را در حیرت نگه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با تأکید بر این که ما باید از این نیروی مردمی در بین روحانیان و طلاب استفاده کنیم، بیان کرد: مردم به میز و مقام ما اهمیت نمی دهند؛ مردم به رفتار عملی ما توجه دارند و می بینند که گفتار ما با عمل ما مطابقت دارد یا نه.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مردمی که همه چیز خود همچون جانشان را به این انقلاب اهدا کرده اند مسؤولیت ما در قبالشان چند برابر می شود و باید به آنها خدمت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در پایان یکی از وظایف مهم خبرگزاری رسا را معرفی طلاب و روحانیانی دانست که در اقصی نقاط کشور در کنار تبلیغ دین با مجاهدت و خلوص نیت درپی خدمت به مردم هستند و گفت: قطعا این امر موجب تشویق دیگران نیز خواهد شد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات