۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۱۳۸۱۲
سخنران حرم مطهر رضوی:

بسیاری از مشکلات نتیجه ناپاکی دل است

بسیاری از مشکلات نتیجه ناپاکی دل است
حجت الاسلام عبدوس گفت: کسی که دارای دلی پاک است و خدا در دل او جای دارد در زبان، نگاه، عمل و کسب و کار خود دقت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدوس، سخنران حرم مطهر رضوی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه مطهر امام رضا(ع) به داشتن قلبی پاک و انجام کارها به صورت خالصانه برای خدا تأکید کرد.

وی با اشاره به تأکید قرآن، اهل بیت(ع) و بزرگان دینی در خصوص داشتن دل های پاک و ارتباط با خدا، گفت: امام باقر(ع) در این مورد فرمود:«خدایا دل من را از شک پاک کن»، امام صادق(ع) نیز می فرماید: «خدایا دل من را از گناه پاک کن.» همچنین خداوند در قرآن می فرماید:«کسانی خدا را دوست دارند که قلب آن ها پاک باشد.»

حجت الاسلام عبدوس با بیان این که خیلی از مشکلات ما به علت ناپاکی دل های ما است، اظهار کرد: این ها که دزدی و اختلاس کرده و ثروت مردم را چپاول کردند، دل آن ها مشکل داشت و شیطان در دل آن ها بود اما کسی که دل پاک دارد به دنبال نان حلال و خیر خواهی است.

کارشناس مذهبی با تأکید به داشتن دلی پاک در بین مسؤولان کشور، ابراز کرد: کسی که دل پاک دارد احتکار و گران فروشی نمی کند، دروغ نمی گوید، مسؤولان مملکت باید بدانند اول دل آن ها باید پاک باشد که در این صورت است که به مردم راست می گویند.

وی گفت: مردم ما مردم خوبی هستند و پای انقلاب، نظام و دین ایستاده اند و توقع صداقت را از مسؤولان دارند چنانچه که امام خمینی نیز با مردم صادق بود و مردم نیز او را دوست داشتند.

حجت الاسلام عبدوس افزود: کسی که دارای دلی پاک است و خدا در دل او جای دارد، در زبان، نگاه، عمل و کسب و کار خود دقت دارد، توهین نمی کند، حرف زشت نمی زند و با خانواده خود بداخلاقی نمی کند.

وی با تأکید به زیارت بامعرفت، تصریح کرد: امام جانشین خدا و پیامبر(ص) است، وقتی به زیارت ایشان مشرف می شویم باید زیارت بامعرفت داشته باشیم اما برخی از بانوان با وجود این که به زیارت آمده اند، حجاب را رعایت نمی کنند در حالی که زیارت امام معرفت می خواهد و باید حرمت این آستان مقدس را نگه داشت.

کارشناس مذهبی افزود: کسی که بی حجاب است در دل او شیطان است و به حرف شیطان گوش می دهد در حالی که اگر خدا در دل او بود، به حجاب که از توصیه های دین است، پایبند بود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات