۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۱۳۸۲۴
قدیری ابیانه:

دوران هژمونی آمریکا به پایان رسیده است | آمریکا؛ ابر بدهکار جهان

دوران هژمونی آمریکا به پایان رسیده است | آمریکا؛ ابر بدهکار جهان
تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آمریکا ابر بدهکار اقتصادی دنیا است، گفت: امروز بنا بر اعتراف کارشناسان برجسته غربی دوران هژمونی آمریکا به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، محمدحسن قدیری ابیانه تحلیلگر مسائل استراتژیک در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اینکه آمریکا ابر بدهکار اقتصادی جهان است، گفت: سایت رسمی «بدهی های لحظه ای آمریکا» همه بدهکاری های این کشور را نوشته است و ما با مراجعه به این سایت نسبت به پوشالی بودن قدرت آمریکا پی خواهیم برد.

وی به تبیین بخشی از بدهی های آمریکا پرداخت و اظهار داشت: اگر درآمدهای نفتی سالیانه ایران را 50 میلیارد دلار فرض کنیم،  بدهی دولت فدرال آمریکا حدود 22.5 تریلیون دلار معادل 450 سال درآمد نفت ایران خواهد بود.

تعداد بازدید : 2

قدیری ابیانه ادامه داد: جمع بدهی دولت و شرکت‌ها و مردم آمریکا حدود 73 تریلیون و 780 میلیارد دلار، معادل 1475 سال درآمد نفت ایران، بدهی دانشجویان آمریکا حدود 1620 میلیارد دلار معادل 32 سال درآمد نفت ایران، کسری تجارت آمریکا 886 میلیون دلار معادل 18 سال درآمد نفتی ایران، بدهی خارجی آمریکا 6130 میلیارد دلار معادل 126 سال درامد نفتی ایران، بدهی خارجی آمریکا بیش از 6185 میلیارد دلار معادل 124 سال درآمد نفت ایران، افزایش بدهی سالانه دولت فدرال آمریکا 1 تریلیون دلار معادل 20 الی 40 سال درآمد نفت ایران و هزینه دخالت نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه 7 تریلیون دلار معادل 140 سال درآمد نفت ایران است.

پژوهشگر علوم استراتژیک با بیان اینکه باید تمام دلارهای چاپ شده و موجود در جهان را هم باید جزء بدهی های آمریکا محسوب کنیم، عنوان کرد: ترامپ چندی پیش گفته بود 7 تریلیون دلار در منطقه خرج کردیم و به نتیجه نرسیده ایم؛ به اذعان خود ترامپ آمریکا برای ترمیم آسفالت ها و تعمیر و مرمت مدارس خود نمی تواند هزینه کند.

وی خاطرنشان کرد: 16 کشور هم اکنون تحت تحریم های آمریکا هستند و بیشتر آنها تلاش می کنند از دلار رهایی پیدا کنند؛ کشورها به دنبال از بین بردن دلار در چرخه معاملات تجاری بین المللی هستند و این موضوع برای آمریکا از بمب اتم هم خطرناک تر است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه بالای 40 میلیون آمریکایی زیر خط فقر بوده و نیم میلیون کارتن خواب هستند، ابراز داشت: اگر به این 40 میلیون نفر شب غذا ندهند، گرسنه می مانند؛ در زمینه توزیع ثروت در آمریکا باید گفت 3 نفر در آمریکا به اندازه نیمی از جمعیت آمریکا یعنی  160 میلیون آمریکایی ثروت دارند؛ همچنین دسته کم سالانه  2 و نیم میلیون نفر از طبقه متوسط به طبقه فقیر سقوط می کنند؛ اقتصاد آمریکا بزرگ است، اما میزان بدهی هایش بسیار بزرگتر و شکننده تر است؛ امروز اقتصاد آمریکا تنها کم تر از 15 درصد اقتصاد جهانی را تشکیل می دهد، در حالی که پیش از این اقتصاد آمریکا بیش از 40 درصد اقتصاد دنیا را تشکیل می داد.

وی با اشاره به اینکه جهان از تک قطبی رو به چندقطبی می رود، تصریح کرد: امروز بنا بر اعتراف کارشناسان برجسته غربی دوران هژمونی آمریکا به پایان رسیده است، از این رو برای جلوگیری از سقوط خود درصدد آن است که منابع نفتی ما و سایر کشورها را تصاحب کند.

قدیری ابیانه تأکید کرد: امروز آمریکا می داند نمی تواند با جنگ نظامی منابع نفتی ایران را تصاحب کند، از همین جهت به فشارهای اقتصادی رو آورده است، بنابراین اگر ملت مقاوم بوده و حول محور ولایت به صورت متحد عمل کنند، نقشه های دشمن با شکست مواجه شده و این پیچ تاریخی را که تا کنون نیمی از آن را رد کرده ایم، با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات