۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۶۱۳۸۴۰

انتقاد سازمان ملل از آمریکا به‌دلیل موضع غیرقاطع علیه میانمار

انتقاد سازمان ملل از آمریکا به‌دلیل موضع غیرقاطع علیه میانمار
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل بر این باور است که تحریم‌های اعمال شده علیه میانمار به خاطر نقض حقوق بشر و بدرفتاری علیه مسلمانان روهینگیا به هیچ وجه کافی نبوده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، یانگ هی لی گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل روز پنجشنبه در اظهاراتی تاکید کرد: تحریم های اعمال شده ایالات متحده علیه فرماندهان نظامی میانمار به خاطر نقض حقوق بشر و بدرفتاری علیه مسلمانان روهینگیا کافی نبوده است.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده پیش از این فرمانده ارتش میانمار به همراه 3 مقام دیگر ارشد نظامی این کشور و خانواده های آنها را از ورود به خاک ایالات متحده منع کرده است. این اقدام قاطع ترین واکنش واشنگتن در قبال کشتار و قتل عام مسلمانان روهینگیا به شمار می رود.

یانگ هی لی تصریح کرد: ممنوعیت سفر به هیچ وجه کافی نیست. وی خواستار توقیف اموال و دارایی های مقام های ارشد نظامی میانمار شده است.

این در شرایطی است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از این اقدام علیه فرماندهان نظامی میانمار دفاع کرده و از سایر کشورها نیز خواسته است تا این اقدام را انجام دهند.

وی گفت: ما بر روی اقداماتی تمرکز کردیم که رفتار ارتش میانمار را تغییر خواهد داد و آنها را در قبال کشتارها و جنایاتی که انجام داده اند، پاسخگو خواهد کرد و موجب ارتقای دموکراسی و رفاه در میانمار خواهد شد.

یانگ هی لی افزود: تحریم هایی که علیه چند فرمانده ارشد ارتش میانمار اعمال شده، باید علیه 2 فرمانده دیگر که در گزارش بازرسان سازمان ملل در سال 2018 میلادی نام آنها آورده شده، اعمال گردد.

اقدامات سرکوب گرایانه ارتش میانمار در سال 2017 میلادی موجب شده است تا بیش از 730 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به بنگلادش فرار کنند. وزارت خارجه آمریکا تاکنون حاضر نشده است تا اقدامات جنایت کارانه و وحشیانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را نسل کشی توصیف کند./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات