۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۶۱۳۸۶۱
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی:

بیانیه گام دوم چراغ راه آینده کشور است | در برابر دشمنان منفعل عمل نکنیم

بیانیه گام دوم چراغ راه آینده کشور است | در برابر دشمنان منفعل عمل نکنیم
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه باید مراقب وسوسه خناسان برای ایجاد تردید در جوانان باشیم، گفت: برخی سعی دارند با تحلیل غلط حقایق را به گونه دیگر جلوه دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: در کنار سفره های دنیوی، سفره های ملکوتی و معنوی هم داریم.

وی افزود: همانگونه که در سفره های مادی جسم خود را تغذیه کرده و نشاط جسمی پیدا می کنیم، سفره های معنوی از سوی خداوند متعال وجود دارد که اگر انسان سر این سفره بنشیند روح و جان او نشاط پیدا می کند و با معنویت گسترده همراه می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این که انسان هرچه در توان دارد باید از سفره های معنوی و برکات آن بهره مند شود، اظهار داشت: قرآن کریم یک سفره معنوی گسترده است که پیامبر گرامی اسلام(ص) آن را برای بشر آورده است.

وی ادامه داد: سفره دیگری که اسلام برای انسان گسترده ،ولایت است و مردم باید به عهد خود با ولایت پایبند باشند و به آن عمل کنند، باید از قرآن و عترت و ولایت الهام بگیریم و جان خود را شاداب کنیم، ماه رمضان و نماز جمعه از دیگر سفره های پربار معنوی است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که به برکت انقلاب سفره معنوی نماز جمعه در کشور گسترده شده است، ابراز داشت: امروز 900 امام جمعه داریم که هر هفته مردم را در کنار سفره انقلاب و اسلام و اهل بیت(ع) جمع می کنند.

وی عنوان کرد: نماز جمعه دل و فکر انسان را از غفلت ها و جهالت ها پاک می کند، نماز دو پیام ذکر و علم دارد، در نماز جمعه بر علم ما افزوده شده و یاد خدا در ما تقویت می شود، خطیب جمعه اسلام را می شناساند و وظیفه دینداری را یاد آور می شود.

امام جمعه بجنورد ولایت را سبب جهل زدایی و حرکت صحیح جامعه در مسیر اهداف دانست و خاطرنشان کرد: خداوند به امامین انقلاب و ملت ایران عنایت کرده و از ابتدای انقلاب در کنار سفره اهل بیت(ع) ارتزاق می کنیم، رهنمودهای امام و رهبری شامل نکات راهبردی مهمی است که باید به آن توجه کرد.

وی اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی و ولایت کشور و ملت ایران در زمینه های گوناگونی ارتقا پیدا کردند، امام راحل انقلاب را به عنوان یک خیر ایجاد کردند و رهبر انقلاب به این خیر شتاب و سرعت بخشید، یکی از نعمت های خداوند متعال بعد از حضرت امام، وجود رهبری حکیم، فرهیخته، فرزانه و شجاع است که قدم به قدم جای پای امام حرکت کرده و آرمان های امام و انقلاب را برای جامعه تفسیر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه رهبر انقلاب با رهنمودهای حکمیانه خود راه های برون رفت از مشکلات و پیشرفت را به جامعه نشان دادند، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب راه 40 ساله دوم انقلاب اسلامی را نشان می دهد.

وی افزود: یکی از محورهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب همت مردم ایران در فراز و نشیب ها و مقاومت در سختی ها است،  ملت با وجود همه مشکلات در مسائل علمی و سیاسی و نظامی پیشرفت های ویژه ای داشته است، بیانیه گام دوم انقلاب باید چراغ راه آینده کشور باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: بیانیه گام دوم گذشته را به تصویر کشیده تا همگان بدانند که این انقلاب به راحتی به دست نیامده است، رهبر انقلاب در این بیانیه ما را به بلند همتی و بلند نگری توصیه می کنند و می فرمایند نباید در این مسیر مهم خسته شویم.

وی ادامه داد: باید تمدن سازی کرده و جامعه بشری را به انقلاب دعوت کنیم، بشریت تشنه عدالت، تقوا و کرامت است و انقلاب می تواند تشنگی آن ها را برطرف کند، بخش برجسته دیگر بیانیه گام دوم برکات انقلاب اسلامی است که یکی از آنها مسابقه در کارهای خیر است، مشاهده می کنیم که بعد از انقلاب در صحنه های گوناگون کار خیر مسابقه می دهند.

امام جمعه بجنورد با بیان این که بخش برجسته سوم بیانیه گام دوم مربوط به غفلت ها می شود، ابراز داشت: رهبر انقلاب هشدار دادند که مدیران و مسؤولان غافل نشوند و بدانند که دشمن هویت ما را نشانه گرفته است و می خواهد اصل انقلاب را از بین ببرد.

وی عنوان کرد: ایشان می فرمایند نباید از شعارهای انقلاب غافل شویم، برخی می گویند تاریخ مصرف برخی شعارها تمام شده است اما تا وقتی که آمریکا روحیه مستکبری دارد و زورگویی می کند شعار مرگ بر آمریکا زنده است، مراقب باشیم که وسوسه خناسان جوانان را دچار تردید کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: غفلت از جوانان انقلابی و متدین از دیگر هشدارهای رهبر انقلاب است که تأکید کردند این جوانان باید در میدان باشند نه این که کنار زده شوند، مسأله دیگر ظرفیت ها و توانمندی های داخلی است که رهبری تأکید فرمودند باید از آن درست استفاده شود و اقتصاد مقاومتی در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: حمایت از محرومان تذکر دیگر رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است، رهبر انقلاب فرمودند مراقب باشید فریب تحلیل های غلط را نخورید، برخی می گویند مشکلات و کمبودها به دلیل ایستادگی در برابر استکبار است و اگر بله قربان گوی آن ها باشیم مشکلات حل می شود، در حالی که این تحلیل صددرصد غلط است چرا که دشمن با اصل انقلاب مخالف است، نباید در برابر جریان استکبار منفعل عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که می توانیم ایرانی آزاد و آباد و بدون وابستگی به دیگران داشته باشیم، گفت: انقلاب قدرت ما می توانیم را در ملت ایجاد کرده است، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بلند همتی، توجه به برکات و دستاوردهای انقلاب و مراقبت از غفلت ها را مورد تأکید قرار می دهد که باید مورد توجه باشد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
امام جمعه بجنورد چرا اومده تو نماز جمعه قم سخنرانی کرده ؟
0
0