۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۱۳۸۷۰
با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام؛

مراسم وداع با پیکر شهید قربانعلی امیدی در شهرکرد برگزار شد

مراسم وداع با پیکر شهید قربانعلی امیدی در شهرکرد برگزار شد
مراسم وداع با پیکر قربانعلی امیدی از شهدای مدافع امنیت وطن که در درگیری با اشرار مسلح به مقام شهادت نائل آمد، با حضور امام جمعه شهرکرد در مهدیه این شهر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مراسم وداع با پیکر مطهر و پاک قربانعلی امیدی از شهدای مدافع امنیت وطن که در درگیری با اشرار مسلح در سیستان و بلوچستان به مقام شهادت نائل آمد، شامگاه جمعه، ۲۸ تیرماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، امام جمعه شهرکرد و عموم مردم در مهدیه مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که مسؤولان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا، روحانیت و عموم مردم حضور داشتند، حجت الاسلام مهدوی ارفع، مسؤول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی در مورد جایگاه شهدا و نقش بی بدلیل آن‌ها در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی سخنرانی کرد.

وی با بیان اینکه شکل گیری انقلاب اسلامی مرهون فداکاری و از خودگذشتگی شهدا است، گفت: به یقین حرکت در مسیر شهدا و ترویج فرهنگ شهادت در بین جامعه لازمه گام دوم انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم، خاطرنشان کرد: یکی از نشانه‌های نصیب شدن شهادت، این است که او انسانی مؤمن و دغدغه‌مند برای دین باشد که این شهید نیز همین گونه بود و برای حراست و امنیت کشور عجله داشت و از آنجایی که عمل و نیتش خالص بود مدال افتخار آفرین نصیبش شد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه شهید در حالی برگشت که سراسر استان از مردم و مسؤولان، همه را به خط کرد تا یادآوری کند که همگی در مکتب شهدا تلمذ می‌کنیم، گفت: این تجدید پیمان سبب می‌شود تا همگی در مسیر حراست از کشور و دین ثابت قدم‌تر حرکت کنیم.

در ادامه این مراسم نیز در حالی که مداحان روضه اباعبدالله (ع) می‌خواندند و مردم بر سر و سینه می‌زدند، پیکر پاک و مطهر این شهید گلگون کفن بر روی دستان جوانان تشییع شد.

گفتنی است شهید قربانعلی امیدی ارجنکی متولد ۳۰ شهریور سال ۶۰ بود که در مهرماه ۱۳۸۰ به استخدام نیروی انتظامی درآمد، شهید پدر یک دختر ۵ ساله است.

همچنین شهید امیدی از اعضای فعال هیأت مذهبی یا‌زهرا (س) شهرکرد بود که پس از ۱۸ سال خدمت به عنوان حافظ امنیت کشور به شهادت رسید.

شایان ذکر است برنامه تشریفات نظامی با حضور همکاران نیرو‌های انتظامی و خانواده شهید روز شنبه ۲۹ تیرماه ساعت ۷:۳۰ در محل مقر فرماندهی نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

همچنین آیین تشییع پیکر مطهر این شهید ساعت ۸:۳۰ صبح روز شنبه ۲۹ تیرماه پس از قرائت نماز توسط نماینده ولی فقیه در استان از میدان امامزادگان دو معصوم تا میدان دوازدهم محرم بر روی دستان مردم برگزار و سپس در گلزار شهدای شهرکرد به خاک سپرده خواهد شد./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات