۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۱۳۸۷۱
امام جمعه موقت کاشان:

آرامش حلقه مفقوده انسان است

آرامش حلقه مفقوده انسان است
حجت الاسلام اسلامی تبار از آرامش به عنوان حلقه مفقوده انسان نام برد و گفت: استرس بلای جان انسان و آرامش حلقه مفقوده انسان است و بشر برای رسیدن به گوهر آرامش تلاش می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر آیه ۲۷ سوره رعد که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: خداوند انسان‌هایی را مورد عنایت ویژه خودش قرار می‌دهد که به طرف خدا حرکت می‌کنند و از غیر خدا دوری می‌کنند.

وی لازمه حرکت به سمت و سوی خدا را رویگردانی از هرآنچه که به غیر از خدا و دنیا و دنیا پرستی و ثروت و ریاست دانست و افزود: حرکت به سمت و سوی خدا تشریفاتی نیست و حقیقی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: عنایت ویژه خداوند برای کسانی است که در مسیر هدایت خدا قرار دارند و خداوند در آیه ۲۸ سوره رعد نمونه‌ای از کسانی که در مسیر هدایت خدا قرار دارند را بیان کرده است.

وی افزود: خداوند در آیه ۲۸ سوره رعد می‌فرماید، «الَّذینَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللَّهِ أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» کسانی که در مسیر هدایت خدا قرار دارند که ایمان واقعی به خدا دارند.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: مومن واقعی کسی است که با یاد خدا قلبی آرام دارد و با وجود داشتن مشکلات زیاد، اما آرامش خاصی دارد و این نتیجه ایمان واقعی است.

وی افزود: قرآن گوهر و ناب است، اما گاهی اوقات درلابلای آیات خداوند با یک جمله کوتاه یک دنیا معنا را می‌رساند که یک نمونه از آن در آیه ۲۸ سوره رعد که می‌فرماید، «أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» که شامل چندین تاکید است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند چندین مرتبه در این جمله کوتاه تاکید می‌کند آرامش تنها در گرو یاد خدا است و تنها یاد خدا است که پیوسته به انسان آرامش می‌دهد و قلب انسان تنها با یاد خدا آرام می‌شود.

وی ادامه داد: خداوند در این جمله کوتاه می‌فرماید قلوب همه انسان‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها و پیوسته و در همه حالات فقط با یاد خدا آرام می‌شود و در جای دیگری هیچ خبری نیست.

امام جمعه موقت کاشان به راه‌های رسیدن به آرامش قلب‌ها با یاد خدا اشاره کرد و افزود: یکی از بلا‌هایی که دامنگیر انسان بوده و هست اضطراب و نگرانی است که عوارض متعددی برای انسان و جامعه دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار از آرامش به عنوان حلقه مفقوده انسان نام برد و گفت: استرس بلای جان انسان و آرامش حلقه مفقوده انسان است و بشر برای رسیدن به گوهر آرامش تلاش زیادی می‌کند.

امام جمعه موقت کاشان آرامش و اضطراب را عامل مهمی برای انواع بلایا و آرامش را عامل مهمی برای انواع سعادت‌ها برای انسان و جامعه دانست و گفت: انسان تلاش زیادی برای رسیدن به آرامش دارد، اما به آن نمی‌رسد چرا که در تشخیص راه دچار اشتباه می‌شود.

وی افزود: تلاش انسان برای رسیدن به لوازمات آرامش موفقیت آمیز است و به هر آنچه که اراده می‌کند می‌رسد، اما باز هم احساس کمبود کرده و آرامش ندارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار به عوامل اضطراب و استرس در انسان اشاره کرد و گفت: احتمالاتی همچون آینده مبهم و تاریک یکی از عوامل اضطراب انسان است که تنها راه مقابله با نگرانی و اضطراب ایمان به خدا است./۱۳۰۷/پ203/ب1
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات