۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۱۳۸۹۷
آیت الله تحریری:

بندگی، هدف آفرینش است

بندگی، هدف آفرینش است
تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان این که عکس العمل اعمال از سنت های الهی در عالم آفرینش است تا نیکی ها گسترش یابد، گفت: بندگی، هدف آفرینش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، شب گذشته در جلسه درس اخلاق این هفته خود که در مدرسه علمیه معیر برگزار شد با موضوع مواعظ اخلاقی امام صادق(ع) به عبدالله بن جندب به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت در بخشی از فرمایشات خودشان می فرمایند: شیطان شبکه ها و ریسمان هایی برای انحراف و صید انسان ها دارد تا بتواند آدمی را از صراط مستقیم الهی دور کند.

وی افزود: اعتقادات انحرافی، رذائل اخلاقی و مخالفت با دستورات الهی همه و همه ابزار شیطان برای دور ساختن انسان از صراط مستقیم است؛ از همان ابتدا که انسان پا در وادی شکوفایی عقل و ایمان می گذارد تا آخری که او در این عالم است شیطان به انسان طمع دارد.

آیت الله تحریری با اشاره به اینکه شیطان نسبت به انبیاء و اولیای الهی نیز طمع دارد اما با این تفاوت که طمع او نسبت به آن بزرگان بریده شده است، ابراز کرد: اولیای الهی در وجود خودشان این طمع شیطان را قطع کردند؛ شیطان موجودی گستاخ و طماع در برابر خداوند است.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه ابلیس دارای جنود است، اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید: او و قبیله اش شما را می بینند و به شما اشراف دارند؛ شیطان با وسوسه و زینت کردن شؤونات دنیوی اقدام به تحریک آدمی می کند تا او را از مسیر صراط دور کند.

وی با استناد به کلام امام صادق(ع)، ادامه داد: ایشان انسان ها را به دقت داشتن نسبت به رفتارهای اجتماعی و ایمانی خودشان و دیگر نیکی کردن به برادران دینی توصیه می کند.

آیت الله تحریری با تاکید بر اینکه انسان در این دنیا باید نیکی های معنوی اخروی داشته باشد، بیان داشت: کسانی که سعی می کنند ایمان برادارنشان را تقویت کنند نباید از تقویت ایمان خود غافل شوند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: خداوند نظام عالم آفرینش را به گونه ای تنظیم کرده تا هر عملی یک عکس العملی داشته باشد بنابراین انسان هر کاری که انجام دهد عکس العمل خود را خواهد دید؛ این رابطه عمل و عکس العمل را می توان در اعمال خیر و شر مشاهده کرد.

وی تقوای واقعی را همان گام نهادن در مسیر ایمان خالصانه بیان کرد و گفت: انسان با تقوا دیگران را در گام نهادن در این مسیر یاری می رساند؛ عمل نیک انسان باید در دیگران اثر داشته باشد و مقصود از وجود قانون عمل و عکس العمل نیز همان ادامه داشتن اعمال نیک است.

آیت الله تحریری ابراز کرد: شرع مقدس تنها به نیکی فرد توجه نکرده بلکه به گسترش نیکی ها و پاکی ها توجه داشته است از این رو قرآن کریم می فرماید: خداوند متعال به اندازه نیکی به برادران ایمانی بندگی نشده است.

تولیت مدرسه علمیه مروی جامعه ایده آل را جامعه ای دانست که در آن بندگی خداوند انجام شود، اظهار داشت: این نوع جامعه هنگام ظهور امام زمان(عج) محقق می شود؛ خداوند عالم هستی را براساس نیکی خود خلق کرد تا آن نیکی با بندگی خداوند در عالم ظهور پیدا کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات