۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۱۳۹۴۴
قاضی سراج:

سند تحول پنج‌ساله و بیست‌ساله سازمان بازرسی کل کشور تدوین شده است

سند تحول پنج‌ساله و بیست‌ساله سازمان بازرسی کل کشور تدوین شده است
قاضی سراج در آیین تحلیف نخستین دوره کارآموزان بازرسی در سال ۹۸ گفت: سند تحول پنج‌ساله و بیست‌ساله سازمان بازرسی کل کشور تدوین شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، قاضی ناصر سراج در آئین تحلیف نخستین دوره کارآموزان بازرسی در سال 98 که در سازمان برگزار شد، با اشاره به جایگاه سازمان گفت: مهم‌ ترین نکته برای تمامی کارکنان سازمان به‌ ویژه کارکنان جدیدالورود، توجه همیشگی به جایگاه سازمان بازرسی کل کشور به‌عنوان مهم‌ترین نهاد نظارتی کشور است. از این بابت باید توجه داشته باشید از امروز به بعد تمامی رفتار و منش شما باید با در نظر گرفتن جایگاه سازمانی باشد که در آن خدمت می‌کنید.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: خطاهایی که ممکن است در سایر دستگاه‌ها ناچیز و بی‌اهمیت جلوه دهد در سازمان بازرسی ممکن است اهمیت خاصی پیدا کند؛ بنابراین همواره تلاش کنید مراقب رفتار خود باشید. شما باید در هر محیطی که وارد می‌شوید الگوی آن محیط باشید. بدانید جایگاهی که شما نزد دستگاه‌ها و مدیران و کارکنان آنان پیدا می‌کنید به‌واسطه جایگاه بالای سازمان است؛ بنابراین همواره حافظ شخصیت سازمانی باشید.

وی با اشاره به تأثیر شرایط جنگ و تحریم‌ها روی افزایش میزان فساد در کشورها گفت: متأسفانه کشور به دلیل شرایطی که از سوی دشمن تحمیل‌شده مانند جنگ نرم و تحریم‌های ظالمانه در وضعیت خوبی نیست و این‌ها بر پایین آمدن سلامت دستگاه‌ها تأثیر گذاشته است. از سوی دیگر عده و عده سازمان آن‌طور نیست که در اکثر محیط‌ها حضور فیزیکی داشته باشیم. ازاین‌رو باید طوری عمل کنیم که شرایط را برای مفسدین قرمز کنیم تا دیگر جرأت فساد نداشته باشد.

قاضی سراج با بیان اینکه «هیچ‌گاه تصور نکنید که دیگر نیازی به آموختن و کسب تجربه ندارید در این صورت قطعاً بدانید آغاز نزولتان خواهد بود»، افزود: تلاش کنید خود را هر چه سریع‌تر به یک بازرس مجرب تبدیل کنید و در این راستا لازم است کسب تجربه کنید و برای این کار نباید منتظر باشید دیگران به شما بیاموزند بلکه باید خودتان مانند یک طلبه واقعی جوینده علم و تجربه باشید. سعی کنید در کنار بازرسان باتجربه سازمان، روش‌ها و نکات بازرسی را بیاموزید.

وی خطاب به کارآموزان بازرسی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در زمانی وارد سازمان می‌شوید که یکی از فرزندان سازمان بازرسی به ریاست قوه منصوب شده‌اند. در حقیقت آیت‌الله رییسی پایه‌های سازمان بازرسی کل کشور را برقرار کرده و الآن هم با شعار تحول روی کار آمده‌اند که باید تلاش کنیم به شعار ایشان جامه عمل بپوشانیم. ایشان از هر فردی، اشراف کامل‌تری نسبت به مسائل سازمان دارد. ازاین‌رو تا امروز بالاترین همکاری را با سازمان داشته‌اند. در مقابل ما باید بتوانیم انتظارات ایشان را برآورده کنیم. در همین راستا، سند تحول پنج‌ساله و بیست‌ساله سازمان نیز تدوین شده است. از سوی دیگر در گام دوم انقلاب هستیم و مقام معظم رهبری از سازمان بازرسی انتظار دارند که در رابطه با نظارت و بازرسی بتوانیم سوء جریان‌ها در کشور را به حداقل برسانیم و اجازه تعرض به بیت‌المال را ندهیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به بازرسان توصیه کرد: هیچ‌گاه در محیط بازرسی مغرورانه برخورد نکنید. برخوردهای مناسبی با بازرسی شونده داشته باشید. حتی اگر متوجه اختلاس و دریافت رشوه شده‌اید باید با متهم با احترام برخورد کنید. گزارش‌های تهیه‌ شده باید مستدل و مستند باشید. چراکه بر اساس گزارش‌های سازمان، دادگاه حکم صادر می‌کند. اگر ناهنجاری‌های محیط را کشف و گزارش‌های مستندی تهیه کنید، قطعاً عوامل فساد در آن محیط حواسشان را جمع و شاید دیگر نیاز به حضور مجدد شما در آن محیط نباشد.

وی افزود: بنابراین سعی کنید بر قوانین، دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های آن نهاد و وزارتخانه اشراف کامل داشته باشید. همچنین در بازرسی‌ها مسائل را به‌ صورت کلان و اولویت‌ بندی شده در نظر بگیرید. چون جزئی‌نگری می‌تواند آفت بازرسی باشد. لذا توجه به ریشه آسیب‌ها و فسادها بسیار مهم است.

قاضی سراج در پایان به کارآموزان بازرسی گفت: گزارش‌های سازمان طبق آئین‌نامه، محرمانه است و هیچ‌کس حق افشاء آن را ندارد؛ بنابراین تلاش کنید هیچ‌گاه در محافل دوستانه و خانوادگی راجع به پرونده‌ها سخنی نگویید.

پس از پایان سخنرانی رییس سازمان بازرسی کل کشور، آئین تحلیف نخستین دوره کارآموزان بازرسی برگزار و شرکت‌کنندگان به‌صورت دسته‌جمعی سوگندنامه بازرسی را قرائت نمودند.

محمد قمین
ارسال نظرات