۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۶۱۳۹۵۶

معرفی "خاطرات یک فرشته، دفتر رئوف"

معرفی
کتاب "خاطرات یک فرشته، دفتر رئوف"؛ نوشته حمزه شریفی دوست در ایام میلاد بابرکت امام علی بن موسی الرضا (ع) و همزمان با ایام زیارتی خاصه امام هشتم به بازار نشر رسید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب "خاطرات یک فرشته، دفتر رئوف"؛ نوشته حمزه شریفی دوست در ایام میلاد بابرکت امام علی بن موسی الرضا (ع) و همزمان با ایام زیارتی خاصه امام هشتم به بازار نشر رسید.

کتاب حاضر را دفتر نشر معارف در ۱۲۰ صفحه خشتی به چاپ رسانده است. متن آن، داستان زندگی فرشته‌ای است که مأمور خدمت و حفاظت از امام رضا (ع) است و از این رهگذر وقایع و زندگانی امام را می‌بیند. در این اثر به سبک رمان و داستان به شرح زندگانی امام رضا (ع) پرداخته شده و نویسنده نوانسته است در این کتاب ضمن توجه به معیار‌های داستانی از جمله گره و تعلیق و تضاد و غیره، با پیرنگ مناسبی، خواننده را با سبک معنوی زندگی امام رضا (ع) آشنا سازد و رضایت خواننده را به دست آورد. در عین حال زبان و لحن داستان به شیوه‌ای ساده و روان نگارش یافته است.

همچنین تمامی رویداد‌های زندگی امام رضا (ع) در این کتاب اورده شده است، به گونه‌ای که می‌توان گفت که محتوای آن، یک دوره از زندگانی امام رضا (ع) است. در ادامه بخش‌هایی از کتاب را می‌خوانیم:

"دوره زندگی من با تولد یک نوزاد آغاز می‌شد وکار من، مراقبت لحظه به لحظه از این کودک و یاری رساندن به او در لحظات دشوار بود. این نوزاد هشتمین وصی از نسل آخرین برگزیده الهی بر زمین ویکی از اوتاد بود که بنابر اخبار آسمانی می‌بایست نام ایران و ایرانی با نامش پیوند بخورد و به قیام موعود آخر الزمان منتهی شود. "

"نزدیک دامغان به کوهی رسیدیم که روستایی در دامنه آن قرارداشت. جلود دستور توقف داد. رئوف از اسب پیاده شد، از کاروان فاصله گرفت و به سمت دامنه کوه رفت. به ناگاه حیوانی از بالای تپه نمایان شد و با شتاب به طرف کاروان آمد. آن حیوان تیزرو، بچه آهویی بود که به رئوف پناه آورده بود. رئوف همین که پوزه آهو را بر کفش خود حس کرد، خم شد و دست بر سر آهو کشید...

ازنکات مهم این کتاب آن است که برای تدوین مطالب این کتاب از منابع معتبرروایی و تاریخی استفاده شده است. پیش از این نیز کتاب خاطرات یک فرشته مربوط به حضرت زهرا (س) از این نویسنده منتشر شده بود.

علاقه مندان می‌توانند به فروشگاه‌های زنجیره‌ای پاتوق کتاب وابسته به دفتر نشرمعارف در سراسر کشور مراجعه کنند. /۹۲۵/ن ۶۰۳/ش
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
عالیه کتاب! خدا خیرشون بده
0
0