۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۶۱۳۹۵۸

جزئیات جدیدی از توقیف نفتکش انگلیسی از زبان سخنگوی سپاه

جزئیات جدیدی از توقیف نفتکش انگلیسی از زبان سخنگوی سپاه
سردار شریف با اشاره به نقض قانون توسط نفتکش انگلیسی و دخالت و حمایت ناوچه جنگی اسکورت تاکید کرد: در اعمال قانون و حاکمیت ملی در خلیج فارس و تنگه هرمز قاطعانه عمل می کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح چرایی و چگونگی توقیف نفتکش انگلیسی در عصر جمعه(28 تیر) در تنگه هرمز اظهار کرد: نفتکش انگلیسی “Stena Impero” تحت اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی که با بی‌توجهی به قوانین و مقررات دریایی و در مسیر معکوس در حال ورود به تنگه هرمز و برخورد احتمالی با کشتی های دیگر قرار داشت ، با درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

وی افزود: نفتکش انگلیسی بر خلاف قوانین و مقررات دریانوردی دستگاه موقعیت یاب خود را خاموش و به جای حرکت به سمت ورودی خلیج فارس در تنگه هرمز از مسیر خروجی در جنوب در حال ورود بود که پس از بی توجهی به هشدارها و تذکرات یگان دریایی سپاه و حتی مقاومت و نیز دخالت ناوچه جنگی نیروی دریایی سلطنتی انگلستان و به پرواز در آوردن 2 فروند بالگرد و تلاش برای بازداشتن تکاوران دریایی سپاه از اجرای مأموریت خود ، با قاطعیت و سرعت عمل نیروهای خودی متوقف و جهت بررسی ها و اقدامات لازم قانونی به لنگرگاه ساحلی هدایت شد.

سخنگوی سپاه "رعایت دقیق قوانین و مقررات بین المللی و دریانوردی توسط کلیه شناورهایی که قصد تردد در خلیج فارس و تنگه هرمز دارند را ضامن حفظ امنیت و آرامش این منطقه راهبردی" توصیف و تصریح کرد: این قوانین تنها اختصاص به این منطقه ندارد و در آبراه های دیگر جهان نیز جاری است و به طور طبیعی به دلیل حساسیت های موجود ناشی از حضور تحریک کننده و غیر حرفه‌ای نیروهای فرامنطقه‌ای در این منطقه ، اعمال این قوانین از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

سردار شریف با هشدار نسبت به رفتارهای متکبرانه، تحریک کننده و تهدید آمیز برخی شناورهای بیگانه و عدم تمکین رعایت مقررات بین المللی دریایی تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه همراه با سایر نیروهای مسلح، به نمایندگی از ملت ایران، در اعمال قوانین جاری بین المللی و نیز حاکمیت ملی در قلمرو های دریایی کشور در خلیج فارس و تنگه هرمز قاطعانه عمل کرده و اجازه نخواهند داد منافع و مصالح ملی و نیز امنیت این منطقه که یک مطالبه جهانی است با رفتارهای نامتعارف بیگانگان خدشه‌دار شود.

سخنگوی سپاه در پایان یادآور شد: نفتکش توقیف شده انگلیسی هم اکنون در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان است و سیر مراحل رسیدگی قانونی و قضایی در جریان است.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
اتهام انگلیس علیه روسیه در توقیف نفتکش این کشور توسط ایران
رسانه‌های انگلیسی از بررسی سازمان های اطلاعاتی این کشور در مورد دست داشتن روسیه در توقیف نفتکش این کشور توسط ایران خبر دادند.
سرویس اطلاعاتی انگلیس MI6 و مقر فرماندهی ارتباطات دولتی GCHQدر حال بررسی این موضوع هستند که آیا روسیه در توقیف نفتکش بریتانیایی توسط ایران دست داشته است.
سازمانه های انگلیسی در پی تفحص از این موضوع هستند که آیا احتمال تغییر و گمراه سازی سیگنال های GPS تانکر برای کشاندن آن به آب های ایران وجود داشته است یا خیر.
به شکلی جالب توجه، MI6 پای تکنولوژی روسیه را در این جریان به میان کشیده است، زیرا گفته می شود روس ها از یک تکنولوژی فوق پیشرفته برای گمراه سازی سیگنال های GPS شناورها و کشانیدن آنها به نقاط نامشخص و ناخواسته بهره می برند؛ به این معنا که این تانکر احتمالا بر اساس سیگنال های دریافتی تصور می کرده که فاصله امنی با آب های داخلی ایران دارد.
این نشریه همچنین می نویسد که روسیه تنها با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می توانسته در توقیف نفتکش بریتانیایی نقشی را ایفاء کرده باشد. / اسپوتنیک
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
ایندیپندنت: انگلیس تاوان اقدام سخیف خود در جبل‌الطارق را می‌دهد
روزنامه ایندیپندنت نوشت که اقدام ایران برای توقیف نفتکش آنها در عصر جمعه (۲۸ تیر) در تنگه هرمز اقدامی اجتناب ناپذیر و تاوانی بود که انگلیس با بی‌فکری‌اش داد
2
0
M.N
Iran, Islamic Republic of
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
حزب اللهی باشیم یا غیر حزب اللهی، ملی گرا و ناسیونالیست باشیم یا جهان وطنی، ایران را برای اسلام بخواهیم یا اسلام را برای ایران، فرقی نمی کند؛ اگر ادعای وطن پرستی داشته باشیم و تاریخ را بخوانیم؛ قحطیِ ناشی از سیاست های استعماریِ انگلیس را مرور کنیم که میلیونی از ایرانی ها کشته گرفت؛ خفتی که ارتش ایران به نمایندگی از مردم، در شهریور 1320 متحمل شد را مرور کنیم؛ داستان نفت و مصدق و بلایی که انگلیس به کمک امریکا بر سر دولت ایران آورد را بخوانیم، با دیدن این تصاویر باید احساس غرور کنیم و به نیروهای مسلح کشورمان آفرین بگوییم.
باید شهادت بدهیم که کارنامه این نظام پر از حماسه و غرور، نه صرفاً برای ایرانِ پس از 57، که برای کل تاریخ ایران است.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
بالاخره گذر پوست به دباغ خانه افتاد، چکمه های ایرانی روی عرشه ی نفتکش انگلیس هم قدم زدند. خدا را شاکریم خون شهدا بی ثمر نشد و خباثت انگلیس را بی جواب نگذاشتیم. اینان تکاوران ایرانی هستند که روی عرشه نفتکش انگلیسی فرود می آیند
2
0
آنتی استعمار
Iran, Islamic Republic of
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
انگلیس توقیف نفتکشمون رو یک ماه دیگه تمدید کرد غافل از اینکه عناصر مومن انقلابی مون دو تا دو تا ازشون نفتکش تور میکنن!
ملکه شاید تو بازی رو شروع کنی ولی اونیکه تمومش میکنه ماییم نه شما!
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
هم دوران بزن در رو تموم شده، هم اون دورانی که امام جامعه باید چند بار می‌گفت «اگر من بودم میزدم» تا بزنن
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
‏ابر قدرت فقط قایق موتوری‌های سپاه
بقیه ادا در میارند
2
0
سرباز رهبر ان شا الله
Iran, Islamic Republic of
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
ملی‌گرایان و ایرانگرایان و باستانگرایان کجان پس؟
این بچه حزب‌اللهی‌ها و سپاهیها بودند که با گذشتن از جان و با رمز ابوالفضل و حسین خلیج را دوباره فارس کردند و به ایران عظمت دادند
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
ما بدنبال جنگ نیستیم ولی درمقابله به مثل کوتاه نخواهیم آمد، چه صدام باشد چه ترامپ چه ملکه
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
‏پایگاه خبری بلومبرگ: در حالی که دونالد ترامپ تحریمهای ایران را سخت تر کرده : اما روند در ایران با تحریم ها همخوانی ندارد، چنانکه ارزش ریال این کشور طی دو ماه گذشته ۳۰ درصد رشد کرده است
پ.ن، ‎#اقتصادمقاومتی و پاره کردن برجام راه رونق اقتصادی است
2
0
تقی
Iran, Islamic Republic of
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
دوران بزن و در رو تمام شده توقیف نفتکش انگلیس انجام شد.
2
0