۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۱۳۹۸۳
حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی:

معرفی جایگاه ولایت فقیه با تبیین صحیح مساله امامت امکان پذیر است

معرفی جایگاه ولایت فقیه با تبیین صحیح مساله امامت امکان پذیر است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ضرورت و مشروعیت ولایت فقیه با علم امام شناسی مشخص می شود، گفت: معرفی جایگاه ولایت فقیه با تبیین صحیح مساله امامت امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شناخت و معرفی اهل بیت(ع) به دیگران از مهمترین وظیفه شیعیان به شمار می رود.

وی مساله امامت و شناخت جایگاه امام را مهمترین موضوع آفرینش برشمرد و ادامه داد: شناخت مقام و جایگاه امامت یک امر ضروری محسوب می شود و این شناخت با توجه به براهین عقلی و آیات و روایات قابل درک است.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) بیشترین مطالب را در زمینه امام شناسی بیان فرمودند، ابراز کرد: هر راهی غیر از راهی که امام معصوم آن را توصیه کرده راه انحراف و گمراهی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام رضا(ع) عالم آل محمد بودند، اظهار داشت: ایشان علم امام شناسی را در عینیت جامعه اسلامی ساری و جاری کردند و این علم را در پیشبرد حق و حقیقت به کار بردند.

وی با بیان این مطلب که امام رضا(ع) مساله غدیر را در حد اعلا برای مردم شکافتند، گفت: این اقدام مهم امام در سخت ترین شرایط فرهنگی صورت گرفت؛ ولایت فقیه یکی از شاخه های علم امام شناسی است، اگر مساله امام شناسی در جامعه به درستی تبیین شود جایگاه ولایت فقیه برای همگان مشخص می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی ولنگاری فرهنگی را نتیجه بی توجهی والدین نسبت به تربیت فرزندان و کم کاری مسؤولان در زمینه مسائل فرهنگی دانست و توجه به مسائل دینی و معارف اسلامی را تنها راه برای درمان آسیب های اجتماعی بیان کرد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه کسی حق ندارد عمل و رفتار امام معصوم را زیر سوال ببرد، ابراز کرد: طبق صریح روایات؛ اگر انسان از فرد مومن خطایی دید نباید ظن بد به او داشته باشد، پس چگونه ممکن است کسی بیاید و بگوید چرا امام رضا(ع) ولایت عهدی مامون را پذیرفت! بنابراین همه مردم باید بدانند امام معصوم عاری از هر نوع خطا و اشکال است و همه کارهای آن بزرگان علت دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) با توجه به شرایط زمان ولایت عهدی را پذیرفتند و این عمل نتیجه مثبت در حفظ و کیان شیعه و نشر معارف دینی داشت./813/پ202/ب1

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 16
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات