۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۶۱۳۹۸۴
حجت الاسلام کربلایی:

خانواده ها فرزندانشان را به ادامه تحصیل در دانشگاه تشویق کنند

خانواده ها فرزندانشان را به ادامه تحصیل در دانشگاه تشویق کنند
نماینده آیت الله سیستانی با اشاره به لزوم بکارگیری نظام آموزشی بروز در مدارس عراق، بیان داشت: خانواده ها فرزندانشان را به ادامه تحصیل در دانشگاه تشویق کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان، بیان داشت: شایسته است که مراجع ذی ربط اهتمام بیشتری به حوزه صنعت و تجارت داشته باشند و به بخش خصوصی فرصت را برای مشارکت در خدمات رسانی فراهم کنند تا فرصت های شغلی برای فارغ  التحصیلان فراهم شود.

حجت الاسلام کربلایی خاطر نشان کرد: خانواده ها باید فرزندانشان را با این رویکرد نسبت به ادامه تحصیل در دانشگاه تشویق کنند که علم فرصت شغلی و نور برای انتخاب گزینه درست زندگی فراهم می آورد.

نماینده آیت الله سیستانی ادامه داد: تعلیم و تربیت نتیجه یک مجموعه کاملی است که اجزای آن با یکدیگر مرتبط است و شکست در هر یک از این مراحل و این اجزاء، شکست در همه این مجموعه را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: یکی از علل کاهش راندمان تحصیلی در عراق، بی توجهی به افزایش سطح کادر آموزشی است که نتیجه آن ناتوانی در اموزش هدفمند و صحیح است. در حالی که بیشتر کشورهای جهان شاهد پیشرفت کادر آموزشی مدارس هستند.

حجت الاسلام کربلایی بیان داشت: نظام آموزشی باید ابزارهای بروز را برای آموزش بکار گیرد و از روش های سنتی که با فضای آموزشی مدارس سنخیت ندارد، دوری شود. البته مسؤولان نیز باید بودجه لازم را بدین منظور فراهم کنند تا فضای مناسبی برای دانش آموزان جهت ادامه تحصیل فراهم آید و معلمان و مدرسان نیز وادار نشوند که دست به دامن تدریس خصوصی شوند./983/ب

ارسال نظرات