۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۶۱۴۰۰۰

آغاز استقرار نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا در عربستان

آغاز استقرار نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا در عربستان
بخشی از حضور نظامی آمریکا در عربستان مقابله با حملات پهپادی و موشکی موفق انصارالله یمن به عمق خاک این کشور پادشاهی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه تلویزیونی «الجزیره»، بامداد امروز گزارش داد که ارتش آمریکا استقرار صدها سرباز، جنگنده و سامانه‌های موشکی در پایگاه «شاهزاده سلطان» در نزدیکی ریاض را بعد از موافقت پادشاه سعودی با استقبال از نیروهای آمریکایی در عربستان آغاز کرده است. این اقدام از ترس تقابل نظامی در سایه تنش‌های فزاینده میان تهران و واشنگتن و حملات مداوم انصارالله انجام می‌شود.

شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی» آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد، عملا شماری نیروی آمریکایی در پایگاه مذکور مستقر شده‌اند و تعداد آنها بعد از رسیدن اسکادران هوایی آمریکا به پایگاه بیش از 500 نفر خواهد شد.

ان‌بی‌سی به نقل از مقام‌های نظامی آمریکا گزارش داد که طی هفته‌های آتی شاهد استقرار جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع موشکی خواهیم بود.

این منابع در عین حال تأکید کردند، عربستان با پرداخت برخی هزینه‌های مالی لازم این استقرار موافقت کرده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا، با اعلام این‌که «مایک اسپر» وزیر دفاع موقت این کشور مجوز انتقال تجهیزات و نیروها را صادر کرده است، در بیانیه‌ای تأکید کرد که استقرار این نیروها در عربستان با هماهنگی و دعوت ریاض صورت گرفت و سپس اسپر با آن موافقت کرد.

این فرماندهی افزود: «این تحرک بازدارندگی مضاعفی را به ما می‌دهد و توانمندی ما را در حمایت از منافع و نیروهای‌مان را در برابر تهدیدهای جدی و فوق‌العاده دو چندان می‌کند. این تحرک همچنین عمق عملیاتی و شبکه‌های لجستیکی فراهم می‌کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «فرماندهی مرکزی آمریکا وضعیت نیروها در منطقه به صورت مستمر بررسی و با مقام‌های سعودی برای اعمال و اجرای اصول آمریکا در مواقع مناسب هماهنگی خواهند کرد.»/983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات