۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۱۴۰۱۲
دبیر علمی کنفرانس دین، معویت و کیفیت زندگی خبر داد؛

دریافت بیش از پانصد مقاله علمی در کنفرانس دین، معنویت و کیفیت زندگی

دریافت بیش از پانصد مقاله علمی در کنفرانس دین، معنویت و کیفیت زندگی
حجت الاسلام رقوی از ارسال بیش از پانصد مقاله به دبیر خانه همایش دین، معنویت و کیفیت زندگی خبر داد و گفـت: از میان آنها بیش از سیصد مقاله پذیرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد رقوی در اختتامیه کنفرانس بین‌المللی دین، معنویت و کیفیت زندگی با بیان این که آرامش به دلیل دور افتادن انسان از دین و معنویت، گمشده اصلی بشر است، گفت: بسیاری از انسان‌ها به دنبال آسایش هستند، غافل از این که با ایجاد آسایش، آرامش فراهم نمی‌شود؛ به همین دلیل، افرادی که می‌خواهند از اسباب آسایش به آرامش برسند، نتیجه عکس می‌گیرند.

وی آرامش را مربوط به روح و نفس و آسایش را مربوط به جسم دانست و بیان کرد: بشر امروز هر چه وسایل آسایش را بیشتر فراهم می‌کند و آسایش را در تکثر مال و اموال می‌بیند، آرامش را گوهری کمیاب‌تر می‌یابد.

حجت‌الاسلام رقوی اظهار داشت: بنا بر آموزه‌های دینی، دین و معنویت پیوندی ناگسستنی با کیفیت زندگی دارد. آرامش به مثابه اساسی‌ترین عنصر کیفیت زندگی انسان، اسباب مشخصی دارد که در رأس آن باور دینی و ایمان است.

وی در ادامه این کنفرانس را از همایش‌های جامعةالمصطفی عنوان کرد و گفت: دبیرخانه همایش در بهار ۹۷ با کسب مجوز از سازمان‌های مربوط آغاز به کار کرد.

دبیر علمی کنفرانس اظهار داشت: پس از فراخوان، بیش از پانصد مقاله به دبیرخانه فرستاده شد که پس از ارزیابی، سیصد مقاله پذیرفته و ۵۵ مقاله برای ارائه در قالب سخنرانی در این کنفرانس انتخاب گشت و کتاب چکیده مجموعه مقالات پذیرفته‌شده نیز منتشر و آماده عرضه است.

حجت‌الاسلام رقوی در پایان خاطرنشان کرد: مقالات برتر امروز در قالب دو کمیسیون علمی با عناوین دین و معنویت و کیفیت زندگی ارائه خواهد شد./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات