۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۶۱۴۰۴۱

استقرار نیروهای الحشد الشعبی در نزدیکی مرز عربستان

استقرار نیروهای الحشد الشعبی در نزدیکی مرز عربستان
سخنگوی گردان «العباس» از استقرار نیروهای الحشد الشعبی برای تأمین امنیت مسیرهای منتهی به عربستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ «عبدالله محمد» سخنگوی گردان «العباس» (تیپ ۲۶ الحشد الشعبی) در بیانیه‌ای از فراخوان نیروهای ذخیره برای تأمین امنیت حجاج از خطر حملات احتمالی داعش در نزدیکی مرز با عربستان خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری السومریه، در این بیانیه آمده است که تروریست‌های داعش برای هدف قرار دادن کاروان حجاج برنامه‌ریزی کرده‌اند و بنابراین نیروهای ذخیره برای تأمین ۱۰۰ کیلومتر از مسیر «النخیب» به سمت گذرگاه «عرعر» فراخوانده شده‌اند.

به گفته وی نیروهای گردان العباس در حال حاضر امنیت مسیری به طول بیش از ۲۰۰ کیلومتر را با نظارت فرماندهی عملیات «فرات مرکزی» و «الانبار» و با پشتیبانی نیروهای ویژه و همچنین تانک‌های «الکفیل» بر عهده دارند.

این مقام نظامی عراقی افزود: «نیروهای گردان [العباس] در آمادگی کامل برای هدف قرار دادن هرگونه هدف متخاصمی که بخواهد امنیت حجاج را تهدید کند، هستند.»

گذرگاه «عرعر» تنها گذرگاه مرزی میان عراق و عربستان سعودی است و جاده‌ای که از این گذرگاه عبور می‌کند به «طریق الحج» معروف است. سال گذشته نیز نیروهای الحشد الشعبی مسئولیت تأمین امنیت کاروان‌های حجاج را در این مناطق بر عهده داشتند و هیچ حمله‌ای از سوی تروریست‌های داعش گزارش نشد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات