۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۱۴۰۴۹

مراسم تکریم و معارفه معاون پژوهش جامعةالمصطفی

مراسم تکریم و معارفه معاون پژوهش جامعةالمصطفی
مراسم تکریم و معارفه معاون پژوهش جامعةالمصطفی، با حضور جانشین ریاست المصطفی، دبیر هیأت امنای جامعةالمصطفی، معاون پیشین و جدید پژوهش المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «حجت‌الاسلام والمسلمین‌ خالق‌پور»، در مراسم تکریم و معارفه معاون پژوهش جامعةالمصطفی، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات معاون پیشین پژوهش، با بیان این که حجج اسلام والمسلمین «بی‌نیاز» و «عبادی» با سابقه‌ای درخشان، از افتخارات جامعةالمصطفی هستند، خاطرنشان کرد: صداقت، صفا و صمیمیت، پشتکار در امور، خوش‌فکری و خوش‌بیانی، از ویژگی‌های شخصیتی حجت‌الاسلام والمسلمین‌ بی‌نیاز به شمار می‌رود.

وی به تأثیرات مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین‌ بی‌نیاز در جامعةالمصطفی اشاره نمود و اذعان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌نیاز، از سرمایه‌های جامعةالمصطفی است که مجموعه‌ای از تجربیات در حوزه‌های مختلف را به همراه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور افزود: با توجه به احساس مسئولیت در ورای جامعةالمصطفی و تقاضای «حجت‌الاسلام والمسلمین محامی»، نماینده مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در سیستان و بلوچستان، بنا شد از این ظرفیت ارزشمند، در عرصه‌ای دیگر استفاده شود.

وی با تأکید بر این که جامعةالمصطفی بر آن است تا از نخبگان خود در بسترهای مختلف فعالیتی استفاده نموده، هم‌افزایی مثال‌زدنی در مجموعه‌های مختلف ایجاد نماید، تصریح کرد: بی‌شک، از تجربیات ارزشمند و ظرفیت والای حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌نیاز در جامعة‌المصطفی استفاده خواهد شد.

جانشین ریاست المصطفی، در ادامه، به ظرفیت‌های جامعة‌المصطفی در بستر انقلاب اسلامی اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: امیدواریم بتوانیم روز به روز شاهد مجموعه‌ای استوارتر، پویاتر و مؤثرتر در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و نهادینه‌سازی معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور با بیان این که هجرت بزرگان دین، ابواب بی‌شماری برای نشر معارف ناب الهی در گستره جهانی گشوده است، خاطرنشان کرد: هجرت نبی مکرم اسلام(ص)، الگویی والا و منشأ همه برکات و موهبت‌های الهی به جهان بوده است.

وی معاون جدید پژوهش را شخصیتی علمی و متخلق دانست و یادآور شد: حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با روحیه‌ای متواضعانه و محبت و برادری خاص با همکاران خویش برخورد نموده، صمیمیت مثال‌زدنی در مجموعه مدیریتی خویش نمایان می‌سازد.

جانشین ریاست المصطفی برخورداری از دانش و بینش بین‌المللی را از دیگر ویژگی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی برشمرد و اذعان داشت: وی با مشی و نگاه رئیس جامعة‌المصطفی در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی آشنا بوده، از ظرفیتی ارزشمند برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور با اشاره به این که ظرفیت‌های شکل‌گرفته در معاونت پژوهش جامعةالمصطفی، مرهون تلاش همه دوستان و حسن مدیریت مدیران پیشین این مجموعه است، تصریح کرد: امیدواریم معاون جدید پژوهش جامعةالمصطفی بتواند با ایجاد و فعال‌سازی ظرفیت‌های جدید، گام‌های بلند و محکم‌تری بردارد.

وی با بیان این که با توجه به مضیقه‌های مالی و بودجه‌ای، می‌توان با فرایندهای کوتاه و مؤثر ولی دامنه‌ای گسترده و با برنامه‌ریزی‌های هدفمند راه طولانی را کوتاه و پرثمر نمود، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های به ظاهر کوچک، برکات فراوانی به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌خالق‌پور با تأکید بر این که خداوند متعال برکات در امور را در گرو اخلاص قرار داده است، اظهار داشت: اگر اخلاص و تدبیر به خرج داده شود، بی‌شک با کمترین هزینه، ضمن انسجام‌بخشی به تمام ظرفیت‌ها، شاهد بهترین نتیجه در گسترش فعالیت‌ها خواهیم بود.

«حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌مهر»، دبیر هیئت امنای جامعةالمصطفی نیز در ادامه این نشست، ضمن بیان آیاتی از کلام‌الله مجید، با اشاره به این که جامعةالمصطفی مجموعه‌ای بالنده است، خاطرنشان کرد: این که رئیس و معاونان این مجموعه، از شخصیت‌ها و مدیران این نهاد انتخاب می‌شوند، نشان‌دهنده بالندگی جامعةالمصطفی در تربیت نیروهای ارزشمند انقلابی است.

وی استفاده دستگاه‌‌های مختلف، به ویژه نهادهای زیرمجموعه دفتر مقام معظم رهبری(مدظله‌‌العالی) را از نیروهای جامعةالمصطفی، از دیگر محورهای بالندگی جامعةالمصطفی برشمرد و ضمن اشاره به فعالیت‌های علمی و مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌نیاز اذعان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌نیاز، با هجرت به سوریه و در بحبوحه‌ مبارزه با داعش، هیچ گاه سنگر خدمت را ترک نکرد و با ایستادگی مثال‌زدنی، آبرویی برای جمهوری اسلامی بود.

دبیر هیئت امنای جامعةالمصطفی، در ادامه، با تأکید بر این که حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی نیز در نمایندگی جامعة‌المصطفی در افغانستان، خدمات شایسته‌ای را رقم زد، بیان نمود: حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با تمام وجود ثابت کرد که انسانی متخلق و مهاجر فی سبیل‌الله است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌مهر، در بخش پایانی سخنان خود، ضمن اشاره به حضور نیروهای تازه‌نفس در مناصب مدیریتی، تأکید کرد: خدا را شاکریم که چلچراغ المصطفی، همواره شاهد چراغ‌های نورانی برای هدایت بشریت است. خداوند متعال وجود مبارک این عزیزان را از هر گزندی حفظ کرده، سعادت در دنیا و آخرت را نصیب ایشان نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌نیاز، در ادامه، این مراسم، ضمن کسب حلالیت از همکاران مجموعه‌های مختلف معاونت پژوهش المصطفی، ابراز داشت: در دو سالی که در کسوت معاونت پژوهش جامعةالمصطفی مأموریت داشتم، با وجود سایه‌افکنی محدودیت‌های بودجه‌ای و اوضاع اقتصادی، به لطف الهی و عنایت اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و همت، تلاش و اخلاص دوستان، شاهد توفیقات روزافزونی بودیم.

معاون پیشین پژوهش جامعةالمصطفی، ضمن خیر مقدم به حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی در کسوت معاونت پژوهش جامعة‌المصطفی، یادآور شد: خدا را شاکریم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی، شاهد درخشش بیشتر المصطفی در فعالیت‌های محوله خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید عبادی نیز در بخش پایانی این مراسم، با بیان این که امیدواریم بتوانیم با اخلاص دوستان و همکاران، شاهد برکات فراوان الهی باشیم، خاطرنشان کرد: همه در قبال توانایی‌های اعطایی خداوند متعال، مسئولیت داریم.

معاون جدید پژوهش جامعةالمصطفی، در ادامه، افزود: نوع نگاه به کارها در فرایند انجام مأموریت‌ها بسیار مؤثر بوده، تأثیرات فراوانی در پویایی فعالیت‌ها به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: امیدواریم دست در دست هم، حداکثر استفاده را از توان و ظرفیت دوستان داشته باشیم./829/د102/ب1

منبع: المصطفی نیوز

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات