۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۶۱۴۰۵۸

واکنش الازهر به هتک حرمت قرآن در آلمان

واکنش الازهر به هتک حرمت قرآن در آلمان
مركز بين‌المللى رصد و فتواى الكترونيك الازهر، هتک حرمت مجدد قرآن در آلمان را محکوم کرد و هشدار داد که این اقدامات افراط‌گرایانه به واکنش‌های غیرمسئولانه منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی افراد ناشناس ۲۶ تیرماه به مسجد «بارباروس» (Barbaros) وابسته به اتحادیه ترکی اسلامی سازمان امور دینی ترکیه (دیتیب) در منطقه میندن (Minden) واقع در نزدیکی شهر مونستر آلمان حمله کردند و با پاره کردن نسخه‌های قرآن، این مسجد را مورد هتک حرمت قرار دادند.

در پی  این اقدام موهن، مركز بين‌المللى رصد و فتواى الكترونيك الازهر  با صدور بیانیه‌ای، هتک حرمت مکرر به مقدسات مسلمانان را محکوم کرد و در مورد ادامه چنین رفتارهای افراط‌گرایانه‌ای هشدار داد.

این مرکز از دستگاه‌های ذی‌ربط و رسانه‌های ارتباط جمعی جهان خواست تا چنین اقدامات نژادپرستانه‌ای را، که احساسات مسلمانان را جریحه‌دار می‌کند، عمل مجرمانه اعلام کنند.

امام جماعت این مسجد نیز که در ایالت «نوردراین- وستفالن» ساکن است، گفت: برای دومین‌بار در سال جاری میلادی به این مسجد حمله شده و پلیس آلمان نیز در جریان این حادثه قرار گرفته است.

توهین به اسلام و مسلمانان و هتک حرمت مساجد در آلمان اخیراً رشد فزاینده‌ای داشته است و چند فرد ناشناس روز شنبه، ۱۸ خرداد، به مسجد «الرحمة» شهر برمن در شمال آلمان حمله و به ۵۰ نسخه قرآن در این مسجد توهین و این نسخه‌های قرآن را پاره کردند. همچنین، مسجد مرکزی شهر «کاسل» آلمان نیز بامداد روز یکشنبه، ۱۹ خرداد هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت و بخشی از شیشه‌های این مسجد شکست./847/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات