۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۶۱۴۰۶۶
مادورو:

قدردان حمایت ایران از ونزوئلا در برابر امپریالیسم هستیم

قدردان حمایت ایران از ونزوئلا در برابر امپریالیسم هستیم
رییس‌جمهور ونزوئلا در یک پیام توییتری ضمن تقدیر از حمایت ایران از ونزوئلا در مقابل محاصره امپریالیسم، بر آمادگی کشورش برای تحکیم روابط دوجانبه با تهران تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «نیکلاس مادورو» رییس‌جمهور ونزوئلا پس از دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران بر آمادگی «کاراکاس» برای تحکیم روابط دوجانبه با تهران تأکید کرد.

وی در خصوص این دیدار، در توییتر نوشت: «دیدار موفقیت‌آمیزی با عالیجناب محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران داشتیم. من از حمایت‌های شما از ونزوئلا در مقابل محاصره امپریالیسم قدردانی می‌کنم. ما آمادگی خود را برای تحکیم روابط دوجانبه، اعلام می‌کنیم».

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر روز گذشته (شنبه) به وقت محلی با رییس جمهور ونزوئلا دیدار و در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه و سایر مسائل مورد علاقه گفت‌‌وگو و تبادل نظر کرد.

ظریف برای شرکت در نشست سالانه جنبش عدم تعهد به ونزوئلا رفته و قرار است در ادامه این سفر به نیکاراگوئه و بولیوی هم برود. وی پیش از هم برای شرکت در نشست سطح عالی شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود.

مادورو که سال گذشته با رأی مردم ونزوئلا بار دیگر به ریاست‌جمهوری برگزیده شد، ماه‌هاست که از سوی آمریکا برای کناره‌گیری از قدرت تحت فشار قرار دارد. واشنگتن با حمایت از «خوان گوآیدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا، چند تلاش ناموفق نیز برای کودتا در این کشور داشته است. جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، کوبا و چند کشور دیگر این اقدامات آمریکا را محکوم و تأکید کرده‌اند که باید به رأی مردم ونزوئلا احترام گذاشته شود./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات