۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۱۴۰۷۲
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت وگو با رسا:

هر اقدام خبیثانه دشمن با پاسخ قاطع نیروهای مسلح روبه رو می‌شود

هر اقدام خبیثانه دشمن با پاسخ قاطع نیروهای مسلح روبه رو می‌شود
نماینده خبرگان مقابله به مثل در برابر دشمنان را قاعده ای قرآنی و عقلانی دانست و تأکید کرد که ایران اسلامی به هر اقدام خیثانه دشمن پاسخ قاطع خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، به اقدام قاطعانه و شجاعانه یگان دریایی سپاه در توقیف نفتکش انگلیسی اشاره کرد و گفت: این کشتی نفتکش ناقض مقررات عبور و مرور در آب های بین المللی بود و توسط نیروهای مقتدر سپاه توقیف شد.

وی با بیان اینکه اقدام نیروی دریایی سپاه پیرامون توقیف نفتکش انگلیسی حاوی پیام عزت، اقتدار و مقابله به مثل با متجاوزان به حقوق ملت ایران است، اظهار داشت: «مقابله به مثل» یک قانون و قاعده شرعی و عقلایی محسوب می شود؛ به عبارت دیگر این مسأله هم در شرع و هم در سیره عقلا و قوانین بین الملل پذیرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: در مقابله با تجاوز آشکار انگلیسی های خبیث به حقوق ملت سرافراز ایران، باید مقابله به مثل صورت می گرفت و اقدام قاطعانه سپاه پاسداران در همین راستا بود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اقدام مقتدرانه سپاه در توقیف نفتکش انگلیسی اقتدار و قاطعیت جمهوری اسلامی را به دشمنان نشان داد، ابراز داشت: امروز دوستان جمهوری اسلامی با مشاهده این اقدام قاطعانه احساس عزتمندی و غرور می کنند.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی در مقابل همه متجاوزان می ایستد، تصریح کرد: کشوری که سالیان سال تحت سلطه و یوغ استعمارگران بود و حاکمانش غلامان حلقه به گوش اربابان انگلیسی و آمریکایی بودند، امروز شجاعانه در مقابل زورگویی ها و قلدری های استکبارگران عالم ایستادگی می کند و این اقتدار به برکت اسلام و ولایت فقیه به دست آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به اینکه ایران با تکیه بر اسلام و ولایت فقیه می تواند به متجاوزان پاسخ های قاطعانه بدهد، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «دوران بزن در رو تمام شده است»، بنابراین هر اقدام خبیثانه ای که از دشمن سر بزند با پاسخی مقتدرانه مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقتدار، صلابت و شجاعت جمهوری اسلامی دشمن را به عقب نشینی وادار می کند، یادآور شد: اگر دشمن به اقدامات خبیثانه خود ادامه دهد بدون شک با واکنش های شدیدتری از سوی جمهوری اسلامی مواجه می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان از زحمات و اقتدارآفرینی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر کرد و گفت: از غیورمردان سپاه سرفرازان انقلاب اسلامی بخاطر اینکه که این حرکت شجاعانه را به ملت ایران هدیه کردند، تشکر می کنیم./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات